حملات شدید لوپن به مکرون در آخرین مناظره تلویزیونی/مردم فرانسه به انتخاب رئیس جمهور نزدیک شدند

0:35 - 14 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۵۴۴۰
خبرها حاکی از آن است که همزمان با شروع این مناظره دو طرف به شدت به یکدیگر حمله کرده و یکدیگر را مورد شدیدترین انتقادها و الفاظ قرار دادند.
به گزارش گروه بین‌الملل به نقل از فرانس24، امانوئل مکرون و مارین لوپن نامزدهای راه یافته به مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه آخرین مناظره تلویزیونی خود را پیش از دور دوم انتخابات آغاز کردند.
خبرها حاکی از آن است که همزمان با شروع این مناظره دو طرف به شدت به یکدیگر حمله کرده و یکدیگر را مورد شدیدترین انتقادها و الفاظ قرار دادند.

براساس این گزارش، لوپن بسیار تهاجمی تر از مکرون در حال برگزاری مناظره است اما مکرون با خویشتن داری در حال اداره مناظره است.
مارین لوپن در این مناظره گفت: مکرون نامزد طرفدار جهانی سازی لجام گسیخته و خشونت اجتماعی است.

مکرون نیز در پاسخ گفت: خانم لوپن، راهبرد شما بسیار ساده است: زیاد دروغ گفتن. شما روحیه شکست را ترویج می دهید.

همچنین مکرون ضمن انتقاد از طرح بازنشستگی لوپن اظهار کرد این طرح 30 میلیارد یورو هزینه خواهد داشت و عملی نیست مگر اینکه مستمری ها رو کاهش بدیم و یا کمک مالی جذب کنیم. در نهایت مناظره دو طرف بر سر کاهش نرخ دارو نیز به نفع مکرون تموم شد.

مارین لو پن، رئیس حزب راستگرای جبهه ملی فرانسه در ادامه مناظره، امانوئل ماکرون، رقیب انتخاباتی خود را به "خوش خدمتی به بنیادگرایی اسلامی" متهم کرد.

لوپن در این مناظره مکرون را اقتصاددانی توصیف کرد که به جای ارائه راهکار برای حل مسائل کشور مدام پوزخند میزند و مکرون نیز او را به "مزخرف گویی" در مسائل اقتصادی متهم کرد.

گاردین اعلام کرد این مناظره 2 ساعت به طول خواهد انجامید و دو مجری، داوری این مناظره را بر عهده دارند. این در حالی است که لوپن در تازه ترین نظرسنجی ها پس از برگزاری دور نخست انتخابات 40 به 60 درصد از مکرون عقب است.

دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، چهار روز دیگر در تاریخ 7 می( 17 اردیبهشت) برگزار می شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *