مراسم تجلیل از مقام مرحوم آیت الله قبله‌ای

11:14 - 13 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۵۱۵۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
مراسم تجلیل از مقام معلم با حضور آیت الله احمدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، رئیس، معاونین و اساتید دانشگاه علوم قضایی و خانواده مرحوم آیت الله قبله ای از اعضای هیات علمی این دانشگاه برگزار شد.
دانشگاه علوم قضاییبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی همزمان با سالروز ولادت چهارمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت امام زین العابدین (ع) مراسم تجلیل از مقام معلم با حضور آیت الله احمدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، رئیس، معاونین و اساتید دانشگاه علوم قضایی و خانواده مرحوم آیت الله قبله ای از اعضای هیات علمی این دانشگاه در سالن اجتماعات شهید بهشتی برگزار شد.

در این مراسم آیت الله احمدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در بیان مقام و جایگاه مرحوم آیت الله قبله‌ای گفت: آیت‌الله قبله‌ای به معنای واقعی کلمه عالِم ربانی بود و آثار زیادی در زمان عمر پر برکت ایشان تالیف و وارد دانشگاه‌ها شد. 

وی افزود: آیت‌الله قبله‌ای عارف بود و اخلاص بسیار داشت و تا آخرین روزهای عمر خود علاقه به نوشتن و خواندن داشت.

همچنین شریعت باقری رئیس دانشگاه علوم قضایی در این مراسم با تبریک اعیاد شعبانیه و سالروز گرامیداشت مقام معلم گفت: آیت‌الله قبله‌ای سال‌های طولانی از عمرش را صرف تالیف و آموزش دانشجویان کرد. این فقیه دانشمند همچون افرادی چون شهید مطهری و شهید مفتح دانشگاه را منشأ خیرات و خدمات دید و به دانشگاه رفت. حضور چنین فردی با درجه اجتهاد و مقام علمی بالای حوزوی فرصت بسیار مغتنمی برای دانشگاه در سال‌های گذشته بوده است.

رئیس دانشگاه علوم قضایی افزود: دانشگاه علوم قضایی در سال 1361 به‌ همت شهید بهشتی تاسیس شده و تنها دانشگاه جامع حقوقی کشور است که سالیانه حدود دویست  قاضی در این دانشگاه تربیت می‌شوند. 

وی بیان کرد: اصل اساسی در تربیت دانشجویان دانشگاه علوم قضایی تقویت جنبه‌های تربیتی و الگو قرار دادن استادان نمونه با سجایای اخلاقی بالاست.

شریعت ‌باقری درباره اهدای کتابخانه آیت‌الله قبله‌ای به کتابخانه این دانشگاه نیز گفت: طبق وصیت این عالم ربانی کتابخانه شخصی ایشان به دانشگاه علوم قضایی اهدا شده و امروز این مهم به‌ طور رسمی انجام می‌گیرد. 

در این مراسم حجت السلام و المسلمین مرقاتی عضو هیات علمی دانشگاه تهران، شاگرد و داماد آیت الله قبله ای نیز در سجایای اخلاقی و یاد و خاطره آن فقیه عالیقدر سخن گفت. 

همچنین در این مراسم همچنین کتابخانه دانشگاه علوم قضایی به نام آیت‌الله قبله‌ای مزین خواهد شد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *