جشن میلاد امام حسین (ع) در آتن برگزار شد

9:02 - 13 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۵۰۸۶
جشن میلاد امام حسین (ع)،ابوالفضل العباس (ع) و امام سجاد (ع) سه شنبه شب درسالن فرهنگی رایزنی سفارت جمهوری اسلامی ایران در آتن برگزار شد.
جشن میلاد امام حسین (ع) در آتن برگزار شد
  به گزارش گروه فضای مجازی به نقل از ایرنا، در مراسم کارکنان نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در یونان و خانواده های آنان، جمعی از ایرانیان مقیم شرکت داشتند.
 
«علی محمد حلمی» رایزن فرهنگی کشورمان در این مراسم پیرامون فضایل و مناقب اهل بیت پیامبر اسلام (ص) که به همراه قرآن کریم به عنوان الگوهای عملی و رفتاری برای مسلمانان معرفی شدند،گفت: تمام انبیا به ویژه پیامبرخاتم (ص) که خداوند به صراحت در قرآن مجید می فرماید' ولکم فی رسول الله اسوه حسنه' برای شما رفتار رسول خدا الگوی نیکویی است وبعد از پیامبر امامان معصوم(ع) الگوی ما مسلمانانند.
 
وی افزود:اخلاص و خدا محوری در تمام طول زندگی امام حسین (ع) جلوه گر بود و از بارزترین ویژگی ها و اوصاف آن امام همام اخلاص در عمل و کسب رضایت خداوند است .
 
رایزن فرهنگی کشورمان در یونان گفت: امام حسین (ع) برای خدا سخن می گفت، برای خدا هجرت کرد و برای رضایت حضرت حق و حفظ دین خدا جهاد کرد و به شهادت رسید .
 
رایزن فرهنگی کشورمان افزود: امام حسین فرمود ، بارخدایا تو می دانی آنچه از ما سرمی زند رقابت برای دستیابی به قدرت و سلطنت و دنیای بی ارزش نبوده و نیست بلکه برای اینکه نشانه های دین تو را افراشته ببینم و اصلاح امور کنیم و بندگان ستمدیده امنیت یابند و به واجبات و سنت ها و احکام تو عمل شود .
 
حلمی همچنین به دوره کودکی تا جوانی و شجاعت ها و فضایل اخلاقی حضرت ابوالفض العباس (ع) پرداخت و گفت: حضرت عباس نه تنها در قامت رشید بود بلکه در اندیشه، خرد و دانش و معرفت نیز رشید و وفاداری او بی مثال است.
 
رایزن فرهنگی سفارت کشورمان دریونان همچنین پیرامون شخصیت والای امام زین العابدین(ع) گفت: امام سجاد (ع) در دورانی به امامت رسید که جامعه و روزگار پر فراز و نشیب و آشفته ای را پشت سر گذاشت . خفقان حکام اموی و انحطاط فکری و سیاسی مسلمانان آنقدر زیاد بود که آن امام معصوم راه ها و روش های دیگری برای روشنگری مسلمانان و مبارزه با کج اندیشی های سران قوم و جامعه در پیش گرفت و از طریق ادعیه به نشر معارف و ارزش های اخلاقی و تربیتی، اجتماعی و سیاسی پرداخت.
 
مجموعه صحیفه سجادیه که پس از قرآن و نهج البلاغه ارزشمندترین کتاب تربیتی و اعتقادی و اخلاقی بوده،میراث گرانبهای آن امام همام است.
 
 
 
 
 
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.
 




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *