اگر زن در دادگاه طلاق حاضر نشد، تکلیف چیست؟/ آیا طلبکار بدون حکم دادگاه می‌تواند اموال بدهکار را ضبط کند؟

17:00 - 12 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۴۹۵۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
گستردگی مباحث حقوقی و پیچیدگی‌های موضوعات متنوع آن ضرورت آموزش هرچه بیشتر آن را روشن می‎سازد.
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، گستردگی مباحث حقوقی و پیچیدگی‌های موضوعات متنوع آن ضرورت آموزش هرچه بیشتر آن را روشن می‎سازد.

ضروریاتی مانند آشنا شدن شهروندان با ضوابط حقوقی و قانونی حاکم بر روابط اجتماعی و آگاهی بخشی جامعه نسبت به مسائل حقوقی یکی از مهمترین راهکارها در کاهش مراجعات مردم به دادگستری است. به همین منظور با بازخوانی سئوالات طرح شده از وکیل آنلاین تلاش می‌کنیم در جهت افزایش آگاهی‌های حقوقی مخاطبان نقش موثری را ایفا کنیم.

عدم حضور زن در دادگاه طلاق، باعث ازبین رفتن‌ حقوق‌ او نخواهد شد

پرسش مخاطب وکیل‌آنلاین درباره حضور زوجه در دادگاه طلاق این است: «با سلام من مدت 7 ماه هست که در مدت عقد بسر میبرم و باکره هستم حدودا 3 ماه هست که شوهرم ناسازگاری میکنه و تمایل به جدایی دارد و اولین اخطاریه طلاق فرستاده و من به دلیل ناراحتی هایی که برام پیش آمده حاضر به دیدن انها در دادگاه نیستم آیا من میتوانم در هیچ یک از دادگاه ها حاضر نشوم ؟ آیا با وجود عدم حضور من در دادگاه حق و حقوق از جمله نفقه و مهریه به من تعلق می گیرد یا خیر؟» 

(پاسخ این سئوال را اینجا بخوانید)


طلبکار بدون حکم دادگاه نمی‌تواند اموال بدهکار را ضبط کند

پرسش مخاطب وکیل‌آنلاین درباره ضبط وسایل کارگر بوسیله کارفرما به بهانه بدهکار بودن کارگر و اتهام سرقت از کارفرما این است:

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت سروران گرامی عرض شود خدمت شما من دریک ساختمان که مشغول زدن سفف کاذب بودم و...پیمانکار به من تهمت زد که ازکارت بانکی وجه برداشت کردی که کارمان به شکایت کشید وخلاصه درکلانتری رضایتم را داد ومن به سرکارم نرفتم وکل وسایل کارم درساختمان موند وبعد از چند مدتی خبردار شدم که وسایل اینجانب را فروخته و میگه بهم بدهکاری ازبابت اینکه از کارتش پول کشیده ام ودرکلانتری هم رضایتم را داده. حال من چطوری میتوانم از پیمانکارشکایت کنم که وسایلم را ازش بگیرم؟  لازم به ذکر است که من هم بخاطر نداشتن ابزار کار چندتا قراردادی که بسته بودم مجبور به پرداخت خسارت برای فسخ قراردادشدم. ازشما عاجزانه خواهشمندم بنده را راهنمایی کنید. متشکرم.

(پاسخ این سئوال را اینجا بخوانید)




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *