بازگشت اراضی میلیاردی جنگل‌های گلستان به بیت المال

11:48 - 12 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۴۷۹۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
هاشمیان گفت: با رای دادگاه‌های گلستان ۶۵۳ هکتار زمین‌های جنگلی و مرتعی گلستان به بیت المال بازگشت.
بازگشت میلیاردی زمین‌های جنگلی و مرتعی به بیت المالهادی هاشمیان رئیس کل دادگستری استان گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی با رای دادگاه‌های گلستان ۶۵۳ هکتار زمین‌های جنگلی و مرتعی گلستان به بیت المال بازگشت.

وی افزود: حدود ۳۰ هکتار از این زمین‌ها جنگلی و ۶۲۳ هکتار هم مرتعی بود که با حکم دادگاه‌های استان خلع ید و به منابع طبیعی بازگردانده شده که ارزش ریالی این زمین‌ها، میلیارد‌ها تومان است.

هاشمیان اضافه کرد: با توجه به پسروی آب دریا در سال‌های اخیر برای جلوگیری از تصرف زمین‌های ساحلی، هماهنگی‌ها لازم با دستگاه‌های اجرایی مرتبط صورت گرفته است.

این مقام ارشد قضایی استان در ادامه گفت: با تلاش دادستان‌های سراسر استان سال ۹۵ از تغییر کاربری ۴۲۰ هزار مترمربع زمین‌های کشاورزی جلوگیری شد.

هاشمیان افزود: نکته مهم درباره زمین‌های کشاورزی و باغی این است که جلوی تغییر کاربری‌ها در همان مراحل ابتدایی گرفته شد و اجازه ندادیم، ساخت و ساز در این زمین‌ها آغاز شود.

وی با تاکید بر این که در نگاه ما پیشگیری مقدم بر قلع و قمع است، اظهارکرد: به همین منظور سال گذشته از دادستان‌ها خواستیم برای برخورد با متخلفان، منتظر گزارش دستگاه‌های اجرایی نمانند و در صورت دریافت گزارش‌های مردمی، بلافاصله اقدام کنند و برای مدیرانی هم که تخلفات را دیر گزارش می‌کنند یا گزارش نمی‌کنند، نیز پرونده تشکیل دهند.

هاشمیان افزود با قاطعیت دستگاه قضایی در برخورد با متخلفان و همراهی مردم و مسئولان سال گذشته ۲۸۸ مورد فنس و دیوارهایی که به منظور تفکیک زمین‌های کشاورزی به منظور ویلاسازی ساخته شده بود، برداشته شد.

به گفته هاشمیان درسال جدید هم شورای حفظ بیت المال استان، با دقت و حساسیت، حوزه‌ی کشاورزی، منابع طبیعی و انفال استان را رصد می‌کند تا عرصه را بر سودجویان تنگ کند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *