پیوستن حکمتیار به روند "صلح افغانستان" دسیسه پاکستان است

19:11 - 11 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۴۳۰۱
معاون سرکرده گروه انشعابی طالبان در افغانستان ضمن اعلام مخالفت با حزب اسلامی اعلام کرد پیوستن حکمتیار به روند صلح این کشور برنامه طراحی شده دولت پاکستان است.
پیوستن حکمتیار به روند به گزارش سرویس بین الملل ملاعبدالمنان نیازی معاون سرکرده گروه طالبان انشعابی و سخنگوی این گروه در پیام ویدئویی مخالفت خود با پیوستن حکمتیار به روند صلح را اعلام کرد.

وی اظهار داشت حکمتیار بر اساس برنامه پاکستان که در شهر پیشاور طرح ریزی شده بود، به منظور پیشبرد اهداف دولت اسلام‌آباد به روند صلح در افغانستان پیوسته است.

سخنگوی گروه طالبان انشعابی، پیوستن حزب اسلامی و رهبر این گروه را به روند صلح افغانستان، توطئه‌ای از جانب پاکستان دانست.

نیازی اظهار داشت با پیوستن رهبر حزب اسلامی به روند غیر واقعی صلح مخالف است و اعتماد ندارد زیرا افغان‌ها بارها از پیشاور و پاکستان ضربه خورده است و حکمتیار درباره اهداف و برنامه خود اطلاع رسانی کند.

وی حضور طولانی مدت اعضای حزب اسلامی در پاکستان را سوال برانگیز خواند و روند صلح حکمتیار در کابل را به ابتکار پاکستانی‌ها اعلام کرد.

معاون سرکرده طالبان انشعابی افزود: ما روند صلحی را که توسط پاکستان و حکمتیار راه اندازی شده تایید نمی‌کنیم و هرگز به این روند نخواهیم پیوست.

ملا نیازی اعلام کرد: زمانی به روند صلح خواهند پیوست که همه نیروهای خارجی از افغانستان خارج شوند و این گروه به اشاره ژنرال‌های نظامی پاکستانی جهاد نمی‌کنند.

این در حالی است که حزب اسلامی با انتشار بیانیه‌ای پس از توافق با دولت کابل، از حمایت گروه انشعابی طالبان قدردانی کرده بود.

کریم‌امین رئیس هیئت مذاکره کننده حزب اسلامی نیز چندی قبل گفته بود که حزب اسلامی برای میانجیگری و کشاندن طالبان به روند صلح تلاش خواهد کرد.

وی سال گذشته مدعی شده بود که تعدادی از افراد طالبان مربوط به ملاهیبت الله و همچنین برخی از اعضای گروه انشعابی شاخه ملارسول نیز برای مذاکره با دولت افغانستان اعلام آمادگی کرده‌اند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *