رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

صبح که برای نماز بیدار شدیم، پیکر 30 پاسدار را کنار پایگاه دیدیم/بعد از این ماجرا زکیانی رفت و امیر صیاد آمد

6:00 - 11 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۳۹۱۵
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
یکی از کهنه سربازان و رزمندگان قدیمی نبرد با ضدانقلاب در غرب و شمال غرب کشور، خاطره ای دردناک را از مبارزه با ضدانقلاب در همان سالهای ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی بیان کرد.
ابراهیم بُب
ابراهیم بُب از رزمندگان قدیمی جبهه های نبرد در غرب کشور در ابتدای انقلاب، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی ، خاطره ای دردناک را از نبرد با ضدانقلاب در مناطق شمال غربی کشور بیان کرد که متن آن را در ادامه می خوانید:

در عملیات "کربلای دارلک" که اولین عملیات من بود، هلیکوپترهای ما نیروهای سپاه را آن سوی دارلک پیاده کردند تا به کمک ما بیایند؛ آنها از ما دور افتادند و شرایط نبرد به گونه ای نبود که خودشان را به ما برسانند.
درگیری هایمان با ضدانقلاب تا غروب ادامه داشت؛ با تاریکی هوا هر دو طرف عقب نشستند و ما در این میان به شدت نگران و پیگیر سرنوشت نیروهای سپاه بودیم؛ آن زمان ابتدای درگیری های ما با ضدانقلاب کردستان بود و ما هنوز نتوانسته بودیم در شب و در تاریکی مثل آنها بر اوضاع مسلط باشیم.

 صبح فردای آن روز که برای نماز بیدار شدیم، پیکر های 30 پاسدار را در کنار پایگاهمان دیدیم؛ ضدانقلاب این 30 سپاهی را که حقیقتا جزو برترین نفرات سپاه آن زمان بودند را به طرز فجیعی به شهادت رسانده بود؛ مشخص نبود با داس یا تبر یا چه وسیله دیگری این بلا را سر آن 30 شهید ما آورده بودند؛ وجدانمان به شدت ناراحت بود و تا مدتها خود را سرزنش می کردیم.

بعد از این ماجرا بود که زکیانی را از فرماندهی لشکر 64 ارومیه برداشتند و به جای او شهید صیاد شیرازی را آوردند.

مشروح این گفت‌وگو را اینجا بخوانید.


برچسب ها: شهادت ضدانقلاب

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *