رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

کاندیداها آمارهای قابل اثبات را برای مردم بیان کنند/مناظره ها خالی از حقد و کینه و استدلال محور باشد

13:19 - 08 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۳۲۸۳
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه های امروز نماز جمعه پایتخت با بیان اینکه یکی از مصادیق گفتار باطل ،‌ تهمت است اظهار کرد: مطابق آیات قرآن با درست حرف زدن هم فرد و هم جامعه به سامان می رسد ؛ از منظر قرآن کریم گفتار تفرقه آمیز ، قول زور محسوب می شود.

 آیت الله سید احمد خاتمی

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی آیت الله سید احمد خاتمی خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه های امروز نماز جمعه پایتخت با بیان اینکه یکی از مصادیق گفتار باطل ،‌ تهمت است اظهار کرد: مطابق آیات قرآن با درست حرف زدن هم فرد و هم جامعه به سامان می رسد ؛ از منظر قرآن کریم گفتار تفرقه آمیز ، قول زور محسوب می شود.

وی با اشاره به فضای انتخاباتی حاکم بر کشور گفت: کاندیداها و هوادارانشان باید در ایام رقابت های انتخاباتی قول سدید داشته باشند و در اظهاراتشان تخریب و تهمت وجود نداشته باشد و آمارهای قابل اثبات را برای مردم بیان کنند.

آیت الله خاتمی تصریح کرد: کاندیداها وهوادارانشان مراقب باشند که فضای انتخاباتی را فضای تفرقه نکنند .

امام جمعه موقت تهران با اشاره به برگزاری نخستن دور مناظرهای انتخاباتی میان 6 کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم بیان داشت: از همین تریبون خطاب به مناظره کنندگان می گویم که باید مناظرات آنها از جنس مناظرات طلبگی باشد یعنی خالی از حقد و کینه و استدلال محور باشد.

وی تصریح کرد: آقایان کاندیداها مصلحت نظام را د ر نظر بگیرند و توجه کنند که اظهاراتی که به تضعیف نظام می انجامد بیانشان حرام است.

آیت الله خاتمی افزود: این مناظرات انتخاباتی می تواند نشان دهد که چه کسی در شان ریاست جمهوری نظام اسلامی است؛ انتخابات یعنی باز بودن میدان انتخاب؛ باید مراقبت کرد که بر مبنای قضاوتهای غیر منصفانه سخنی گفته نشود و اگر فردی کاندیدای مورد نظر ما نیست حق تخریب آن وجود ندارد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در ادامه با اشاره به کارکرد فضای مجازی در تبلیغات انتخاباتی گفت: این فضای مجازی از برخی جهات حقیقی تر از هر فضای دیگری است؛ به دست اندرکاران این فضا توصیه می کنم که قیامت خود را تباه نکنند ؛ آنها بدانند که قرار نیست که هر حرفی را که شنیدند بلافاصله منتشر کنند؛ هر افترا و تهمتی را بی پروا در سایت ها آوردند مصداق قول زور است و خداپسندانه نیست.

آیت الله خاتمی در خطبه های دوم نماز جمعه امروز تهران با اشاره به حادثه تروریستی میرجاوه و شهادت مرزبانان عزیز کشورمان گفت: از وزارت امور خارجه تقاضا داریم در این رابطه برخورد قاطعانه داشته باشد و به مقامات پاکستانی هشدار دهد که نگذارند پاکستان مامن تروریست ها شود.


وی در ادامه انتخابات را جشن بزرگ سیاسی نامید و اظهار کرد: برای نظام مقدس اسلامی اولویت اول در امر انتخابات حضور باشکوه مردم پای صندوقهای رای است و ما اطمینان کامل داریم که مردم در این انتخابات حضوری باشکوه خواهند داشت و دشمنان را شگفت زده خواهند کرد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران افزود: در هیچ دوره ای به اندازه این دو ره دشمنان این ملت حضور مصداقی پیدا نکرده بودند؛ آنها از چند ماه قبل به میدان آمدند و می گویند به چه کسی رای دهید و به چه کسی را ندهید؛ پیداست که می خواهند مهندسی اجرایی کشور را با تبلیغاتشان عوض کنند اما به لطف خدا 29 اردیبهشت مردم وارد صحنه می شوند و جواب فضولی های آنها را با ناکام گذاشتنشان می دهند.


وی در ادامه با اشاره به ملاک ها و معیارهای نامزد اصلح گفت: نامزدی اصلح است که در عرصه معیشت مردم هم برنامه و هم توان داشته باشد و در این عرصه نشاط کاری در او موج بزند و زود مایوس نشود.


آیت الله خاتمی ادامه داد: دومین ملاک آن است که این کاندیدا باور داشته باشد که دشمنان ما در حال یک جنگ تمام اعیار فرهنگی با ما هستند ؛ حدود بیست و چند سال است که مقام معظم رهبری از ناتو فرهنگی سخن می گوید اما هنوز برخی باور ندارند و می گویند تعامل فرهنگی!


خطیب موقت نماز جمعه تهران تاکید کرد: ما رئیس جمهوری را باید برگزینیم که منطقش منطق امام (ره) باشد که فرمود آمریکا شیطان بزر گ است؛ ما رئیس جمهوری می خواهیم که اگر آمریکایی ها در هر سطحی به این ملت اهانت کردند در همان سطح محکم و دندانشکن پاسخ آنها را بدهند.


وی با بیان اینکه رئیس جمهور اصلح قانون مدار است نه باند مدار گفت: ما رئیس جمهوری می خواهیم که منافذ فساد را ببندد و با مفسد هر که هست و در هر جایگاهی قرار دارد قاطع و عبرت آمیز برخورد کند.

آیت الله خاتمی تصریح کرد: رئیس جمهوری در شان این ملت است که تفکر ضد اشرافی گری داشته باشد و ساده زیست و متواضع باشد و خود را از جنس مردم ببیند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: ما رئیس جمهوری می خواهیم که برای حل مشکلات کشور نگاهش به دورن باشد البته از امکانات خارجی هم استفاده کند اما تکیه گاهش خارج به خصوص دشمنان این ملت نباشد.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه کاندیدای اصلح کاندیدایی است که همکارانش دو شاخصه تعهد و تخصص را توامان دارا هستند اظهار کرد: رئیس جمهوری در شان این ملت است که نه تنها زبان منتقدان سازنده را نبندد بلکه کسانی که انتقاد سازنده دارد را نیز تقویت کند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: رئیس جمهوری در شان این ملت است که ولایت مداریش را درعمل نشان داده باشد؛ ما رئیس جمهوری می خواهیم که در عمل نشان دهد مطیع ولایت است.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *