600 هزار "پناهجوی افغانستانی" در سال 2016 از پاکستان به افغانستان بازگشتند

10:27 - 30 فروردين 1396
کد خبر: ۳۰۰۱۳۱
سازمان ملل: 600 هزار پناهجوی افغانی در سال 2016 از پاکستان به افغانستان بازگشتند تهران- ایرنا- کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل اعلام کرد: درسال گذشته 600 هزار پناهجوی افغانی از پاکستان به این کشور بازگشتند.
600 هزار
به گزارش سرویس بین الملل از ابتدای سال 2017 تاکنون نیز 9 هزار و 928 پناهجوی افغانی از پاکستان به افغانستان بازگشته اند که این رقم سه درصد نسبت به زمان مشابه سال گذشته افزایش نشان می دهد.
 
سازمان ملل با انتشار گزارشی در پایگاه این سازمان اعلام کرد کمیسیاری عالی پناهندگان به ازای هر افغانی که به کشورش باز می گردد 200 دلار وجه نقد اهدا می کند.
 
طبق این گزارش، 46 درصد از پناهندگان بازگشت داده شده از پاکستان عمدتا در حوالی کابل پایتخت این کشور مستقر می شوند و از ناامنی غذایی نیز برخوردار هستند. 30 درصد از این پناهندگان عمدتا از ایالت ننگرهار پاکستان ( استان مرزی با افغانستان) به این کشور برگشت داده شده اند.
 
تارنمای ایرین نیوز نیز روز سه شنبه با انتشار گزارش سازمان ملل نوشت : پاکستان پناهجویان افغانی درپاکستان را برای بازگشت به افغانستان تحت فشار قرار می دهد.
 
خبرنگار این تارنما نوشت : پناهندگان افغانی در پاکستان به این پایگاه خبری گفته اند که پلیس پاکستان به طور مکرر اعضای خانواده های افغانی مقیم این کشور را بازداشت می کند و همچنین به مردم محلی برای گزارشدادن محل زندگی افغانی های پناهجو به پلیس 10 هزار روپیه (95 دلار) ارائه می کند.
 
طبق این گزارش  بسیاری از این پناهندگان نیز که از پاکستان به کشورشان بازگشته اند 50 دلار دریافت می کنند در حالیکه هزینه هر ماه کرایه خانه برای آنها بین 75 تا 100 دلار است.
براین اساس برخی سازمان های مدنی مانند شورای پناهندگان نروژ به پناهندگان در افغانستان کمک می کنند تا حداقل سرپناهی داشته باشند.
 
دولت افغانستان و نهادهای مدنی خواستار کمک 550 میلیون دلاری از جامعه جهانی برای اجرای برنامه سامان دادن پناهندگان افغانی در سال 2017 شده اند ، مبلغی که صرفا 21 درصد آن تامین شده است.
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *