حذف زمان طبخ غذای ایرانی با زندگی صنعتی/ اشتباه در پرورش فرزند با ذائقه فست فود

23:50 - 28 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۹۷۷۰
دسته بندی: جامعه ، عمومی
پزشک تغذیه گفت:سلامت جامعه در سایه سیاست های تغذیه ای دولت مردان محقق می شود و با آموزش می توان سلایق مختلف غذایی فرزندان را در انتخاب نوع غذای مصرفی کنترل کرد.
فست فودتیرنگ نیستانی در گفتگو با خبرنگار جامعه ، گفت: در زندگی صنعتی امروزی ، نقش غذاهای فست فودی در تغییر سلیقه  تغذیه ای مردم ، انگار ناپذیر  بوده و مناسبات اجتماعی خانواده ها را تحت الشعاع خود قرار داده است.

وی افزود:  تغییر ذائقه مردم در انتخاب نوع  سبد غذایی ، می تواند منجر به ارتقا استانداردهای تهیه غذای فوری شود و رفتار تولید کنندگان  را در برای بهبود موادغذایی  کنترل کند. همچنین با ارتقا سطح سواد  تغذیه ای مصرف کنندگان،سلامت خانواده را تامین کرد.

نیستانی خاطر نشان کرد: مناسبات اجتماعی در طی چندین سال اخیر وضعیت تغذیه ای خانواده ها را دگرگون کرده و سبک زندگی را وارد دوره جدیدی از درخواست ها کرده است براین اساس  نوع خوراک  مصرفی ، به تفریحی  برای خانواده ها تبدیل شده و مطالبات غذایی فرزندان را نسبت به نسل گذشته، متنوع تر کرده است.

وی اذعان داشت: زندگی صنعتی و مشغله های روزانه، زمان طبخ غذاهای ایرانی را از مردم سلب کرده و منجر به استقبال بیشتر خانوار از غذاهای فوری شده است . مصرف کنندگان غافل از مضرات غذاهای اماده، جذب طعم جدید و کم دردسر شده و ذائقه فرزندان را با این روند پرورش می دهند.

پزشک تغذیه در ادامه عنوان کرد: در جوامع پیشرفته ، سلامت افراد در دستور کار دولت قرار می گیرد تا علاوه بر افزایش طول عمر، تمدن کشور حفظ شود در این راستا آموزش نقش اساسی در افزایش سطح ارتقای سلامت جوامع دارد. بر این اساس باید در ازای تغییر و نصیحت های بی فایده به خانوارها ، روش تغزیه ای مناسب را اموزش داد تا علاوه بر توجه به سلیقه غذایی جوانان ، سلامت انها تامین شود.

وی در پایان گفت: مدیریت بر سبد غذایی و برنامه ریزی در مصرف غذاهای فست فودی و آماده ، مانعی برای سلامت نبوده و تعادل را در مصرف هر موادی ایجاد میکند و نقش  آموزش و پرورش در آموزش سبک غذایی مناسب،  و دولت در تبیین سیاست های غذایی جامعه انکار ناپذیر است.  
 







ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *