رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

اولین نشست هیئت نظارت و بازرسی حفظ حقوق شهروندی برگزار شد

11:28 - 28 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۹۵۶۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
اولین نشست هیئت نظارت و بازرسی حفظ حقوق شهروندی در سال جدید با حضور محدث سرپرست دبیرخانه هیئت مرکزی نظارت بر حفظ حقوق شهروندی قوه قضائیه و هیئت همراه به ریاست غلامحسین اسماعیلی در محل سالن کنفرانس حوزه ریاست کل واقع در مجتمع قضائی امام خمینی (ره) برگزار شد.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری استان تهران، اولین نشست هیئت نظارت و بازرسی حفظ حقوق شهروندی در سال جدید با حضور محدث سرپرست دبیرخانه هیئت مرکزی نظارت بر حفظ حقوق شهروندی قوه قضائیه و هیئت همراه به ریاست غلامحسین اسماعیلی در محل سالن کنفرانس حوزه ریاست کل واقع در مجتمع قضائی امام خمینی (ره) برگزار شد.

دراین جلسه رئیس کل دادگستری استان تهران طی سخنانی اظهار داشت: هیئت نظارت و بازرسی حفظ حقوق شهروندی دادگستری کل استان تهران از جهات مختلف جایگاه ویژه ای دارد هم از جهت شخصیت های قضائی عضو هیئت و نیز برگزاری جلسات مستمر و منظم و انجام بازدیدهای مکرر از مراجع انتظامی ، قضائی و ندامتگاه ها و همچنین بررسی های همه جانبه شکایات مربوط به مراجعین و نتایج بازدید های صورت گرفته.
وی در ادامه تاکید کرد: این هیئت به دور از هرگونه تبلیغات غیر واقعی و صرفاً در چارچوب مقررات قانونی با جدیت به وظایف خطیر محوله مبادرت می کند و برای اینکه تعداد بازدیدها بیشتر شود اعضاء هیئت در گروه های با نفرات کمتر اقدام به بازرسی می کنند.
محدث سرپرست دبیرخانه هیئت مرکزی نظارت بر حفظ حقوق شهروندی قوه قضائیه نیز گفت: حقوق شهروندی که دایره وسیعی دارد شامل مرحله تعقیب تا مرحله اجرا می شود که محدوده آنرا قانون مشخص کرده است و لذا هر موضوعی مشمول وظایف این هیئت نخواهد بود. 
وی افزود: هیئت نظارت و بازرسی حفظ حقوق شهروندی دادگستری کل استان تهران در سطح کشور از جایگاه ویژه ای برخوردار است که این امر نتیجه زحمات بی شائبه اعضای هیئت در انجام وظایف محوله است.

ا در این نشست دبیر هیئت، گزارش کوتاهی از اقدامات صورت گرفته را به شرح ذیل به جمع حاضر ارائه کرد:

1.آمار پرونده های ثبت شده از بدو تاسیس هیئت تا  تاریخ 28/12/95   تعداد 4987 فقره
2.پرونده های رسیدگی شده از سال 84 تا تاریخ 28/12/95       4895 فقره 
3.تعداد پرونده های مربوط به سال 95           230 فقره
4.تعداد بازرسی های انجام شده از سال 83 تا تاریخ 28/12/95     249 فقره
5.تشکیل جلسات هیئت از سال 84 تا تاریخ 28/12/95      547 فقره
6.تعداد پرونده های ارسالی به دادسرای انتظامی قضات       61 فقره


 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *