رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

فرزندانی که با شاخه‌های گل در انتظار مادرانشان هستند/ آغاز یک زندگی جدید با پایان اعتکاف +عکس

10:00 - 25 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۸۳۷۹
در گزارش زیر به فرزندانی اشاره می‌کنیم که با پایان زمان اعتکاف با در دست داشتن شاخه‌های گل در انتظار بازگشت مادرانشان هستند.
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی با پایان سه روز اعتکاف و عبادت افراد معتکف ، آنها به آغوش خانواده‌هایشان بازگشتند.

به طور یقین یکی از ویژگی‌های مهمی که باید در افراد معتکف نهادینه شده باشد ،‌ سپردن تمام امور به خداوند است به گونه‌ای به این باور رسیده باشند که تمامی رویدادها تنها به خواست و اراده خداوند اتفاق می‌افتد.

اعتکاف

با نزدیک شدن زمان اذان مغرب ،‌ خود را به در یکی از مساجدی که مراسم اعتکاف در سه روز میانی ماه رجب در آنجا برگزار شده ،‌می‌رساند  با وجود اینکه افراد معتکف پس از اذان مغرب 15 رجب می‌توانند از مسجد خارج شوند،‌ با این حال اعضای خانواده آن‌ها جلوی درهای ورودی جمع شده‌اند و برای بازگشت عزیزترین افراد زندگی خود لحظه شماری می‌کنند.

بیشتر افرادی که جلوی در مسجد حضور پیدا کرده‌اند ،‌ با در دست داشتن دسته های گل و یا حتی یک شاخه گل به استقبال معتکفان خانواده‌شان آمده‌اند تا با تقدیم شاخه گلی ،  به آن‌ها این نوید را بدهند که امید پذیرفته شدن عبادت‌های این چند روزشان را از سوی خدا داشته باشند.

اعتکاف

به سوی دختری نوجوان که شاخه گلی زرد رنگ در دست دارد و برای هماهنگی رنگ بین لباس‌هایش ، یک روسری با همین رنگ را بر سر کرده، می روم.

این دختر که مریم نام دارد،‌ می‌گوید: همراه پدر و برادر کوچکم به اینجا آمده ام تا وقتی مادرم پس از سه روز اعتکاف از مسجد حضرت قمر بنی هاشم (ع) خارج می‌شود ، نخستین فردی باشم که به او بر قبولی اعمالش تبریک می گویم.

وی ادامه داد: من 14 سال سن دارم و علاقه داشتم که همراه مادرم در این مراسم معنوی شرکت کنم اما به دلیل اینکه باید به مدرسه می رفتم چنین امکانی برای وجود نداشت.

در سوی دیگری از این گردهمایی معنوی غروب 15 رجب با آقای صحبت می کنم که برای استقبال از همسرش به این محل آمده است.

آقای محبی می گوید: همسر من از ده سال قبل به طور مرتب در مراسم اعتکاف شرکت می‌کند.

وی ادامه داد: یکی از تفاوت هایی که پس از خارج شدن از این مراسم معنوی در همسرم مشاهده می کنم ، کم اهمیتی اونسبت به مادیات و مسائل بی ارزشی است که گاهی می تواند روابط بین انسان ها را خدشه دار کند.

اعتکاف

کم کم زمان اذان مغرب فرا می رسد و معتکفان با گذشت 30 دقیقه از زمان اذان ،‌ با وسایلشان از مسجد خارج می شوند.

تجربه شیرین روزهای اعتکاف را به خوبی می توان در چهره تک تک افراد معتکف مشاهده کرد و اینکه همه آن ها امیدوارند ، از این پس به گونه ای متفاوت زندگی خود را ادامه بدهند و آغازگر مسیری باشند که جز رضایت خدا چیزی در آن راه نداشته باشد.

گزارش از: بهاره کنجکاوفرد





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *