تاجر قلابی برنج در اصفهان به دام افتاد

14:30 - 24 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۸۲۵۵
رئیس پلیس آگاهی استان از دستگیری فردی كه با معرفی خود به عنوان تاجر برنج توانسته بود بیش از 20 میلیارد ریال در استان های مختلف كشور كلاهبرداری كند، خبر داد.

دستگیری تاجر به گزارش گروه جامعه ، سرهنگ ستار خسروی اظهار کرد: در پی شكایت تعدادی از کسبه استان مبنی بر كلاهبرداری فردی از آنها، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور كار كارآگاهان اداره جعل و كلاهبرداری پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی های صورت گرفته مشخص شد فردی با معرفی خود به عنوان تاجر برنج با در دست داشتن مدارك شناسایی و هویتی جعلی و یا به نام افراد دیگر اقدام به دریافت دسته چك از یكی از بانك ها كرده و سپس با استفاده از این چك های بی هویت اقدام به خرید وفروش اجناس و اقلام در سطح بازار كرده است.

این مقام مسئول بیان داشت: در ادامه تحقیقات كه توسط كارآگاهان صورت گرفت ، مشخص شد كه این فرد در زمینه های جعل عناوین و مدارك و كلاهبرداری از مالكان املاك و خودرو و ... را در استان های دیگر كشور نیز فعالیت هایی داشته است.

خسروی افزود: سرانجام با تحقیقات علمی و تخصصی ویژه رد پای این مجرم حرفه ای در یكی از استان های كشور به دست آمد و ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی با همكاری پلیس آگاهی آن استان متهم را در مخفیگاهش دستگیر كردند.

رئیس پلیس آگاهی استان تصریح كرد: هم اكنون 12 نفر از شاكیان این پرونده شناسایی شدند كه 9 نفر آنها از اصفهان و سه نفر دیگر از استان های چهار محال و بختیاری، فارس و هرمزگان هستند.

خسروی در پایان با اشاره به اینكه متهم تاكنون به 20 میلیارد ریال كلاهبرداری از شهروندان اعتراف كرده است گفت: این متهم 40 ساله كه دارای مدرك تحصیلی سوم ابتدایی است به قدری در كار خود حرفه ای و متبحر بوده كه توانسته تنها در یك مورد با مدارک جعلی، ملكی به ارزش 10میلیارد و 512 میلیون ریال کلاهبرداری كند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *