رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

۷۵ درصد "شهروندان کابل" به آب بهداشتی دسترسی ندارند

14:17 - 25 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۷۷۸۱
سخنگوی وزارت انرژی و آب گفت:تنها ۲۵ درصد مردم شهر کابل به صورت سیستماتیک به آب آشامیدنی دسترسی دارند.
۷۵ درصد به گزارش سرویس بین الملل عبدالبصیر عظیمی، سخنگوی وزارت انرژی و آب گفت: تنها ۲۵ درصد مردم شهر کابل به صورت سیستماتیک به آب آشامیدنی دسترسی دارند و ۷۵ درصد دیگر شهروندان از چاه‌های غیر مجاز استفاده می‌کنند.
 
وی کم شدن حجم آب‌های زیر زمینی در کابل را تأیید کرده و گفت: از نظر کمّی، تعادل آب‌های زیر زمینی در شهر کابل منفی است و در حدود ۲.۷ میلیون متر مکعب آب در سال، از این آب‌ها برداشت می شود.
 
به گفته عظیمی، پیرامون بحران در آب‌های زیر زمینی کابل، رشد جمعیت شهر یک عامل اساسی است. وی می‌گوید که در شهر کابل تعداد زیادی از مردم زندگی می کنند و اکثر آنها در خانه‌هایشان، چاه حفر کرده و از آب‌های زیرزمینی استفاده می کنند.
 
سخنگوی وزارت انرژی و آب ادامه داد: از نظر کیفی نیز آب‌های زیرزمینی در شهر کابل با بحران مواجه شده است و مردم به صورت درست از آب‌های زیرزمینی استفاده نمی‌کنند، صرفه جویی وجود ندارد و مصرف را بیش از حد و غیرمعقول از آب استفاده می کنند.  
 
وی اظهار داشت: شهر کابل سیستم کانالیزاسیون و آب آشامیدنی ندارد؛ این سیستم در سطح شهر به صورت درست کار نشده و تنها ۲۵ درصد مردم کابل به صورت سیستماتیک به آب آشامیدنی دسترسی دارند.
 
جمهور نوشت: برای حل مشکلات آب‌های زیرزمینی کابل، وزارت انرژی و آب می‌گوید که یک قرارداد را با بخش توسعه سیایی امضا کردند و می‌خواهند آب‌های زیر زمینی کابل از نظر فنی مطالعات شود و تااین منابع به صورت مصنوعی تغذیه می‌شوند.
 
/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *