هزینه 350 میلیارد تومان برای اجرای طرح قطار حومه‌ای تهران - گرمسار

15:46 - 17 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۶۰۵۷
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
وزیر راه و شهرسازی گفت: بهره برداری از قطارهای حومه ای در تغییر الگوی سکونت گزینی، افزایش اشتغال، ارتقای کیفیت زندگی مردم ،حمل ونقل سریع عمومی تاثیرگذار است.
به گزارش گروه اقتصاد به نقل از وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی روز پنجشنبه در آیین بهره برداری در سالن همایش های راه آهن گرمسار گفت: بهره برداری از قطارهای حومه ای در تغییر الگوی سکونت گزینی، افزایش اشتغال، ارتقای کیفیت زندگی مردم ،حمل ونقل سریع عمومی تاثیرگذار است.
 
وی ادامه داد: باید برای افزایش اشتغال در شهرهای جویای کار و همچنین کاهش جمعیت در کلان شهر، قطارهای حومه ای در کشور بیش از پیش توسعه یابد.
 
 وزیر راه و شهرسازی با بیان این که در دولت در نقاط مختلف کشور برای توسعه و آبادانی پایدار و متوازن راه اندازی قطارهای حومه ای در دستور کار قرار گرفته است،گفت: راه اندازی قطار حومه ای تهران -قزوین، تهران-کرج، اصفهان- فولادشهر، اهواز-اندیمشک، تبریز-مراغه نیز در دستورکار دولت قرار دارد که در حداکثر 2 سال آینده این طرح ها به بهره برداری می رسد.
 
آخوندی خاطرنشان کرد: میزان استفاده مردم از قطار حومه ای شرق تهران در سال 92 کمتر از 20 هزار نفر در روز بود که اکنون این رقم به 250 هزار نفر در روز رسیده است که این امر نشان دهنده توجه بیش از پیش مردم به حمل ونقل ریلی است.
 
طول مسیر ریلی قطار حومه ای تهران-ورامین-گرمسار114 کیلومتراست و برای ساخت‌وساز عمرانی و زیرساختی این طرح به ازای هر کیلومتر ریل بدون پل، یک میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.
 
لازم به ذکر است؛ نزدیک به 350 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح قطار حومه‌ای تهران- گرمسار هزینه شده است.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *