رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

توضیحات مهم «نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی» درباره نحوه انتقال «سلاح های پیشرفته آمریکایی» به مراکز تحقیقاتی ایران

8:45 - 17 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۵۸۵۲
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
حسن بیگی با بیان اینکه مشابه هر سلاح پیشرفته‌ای که در اختیار ارتش‌های قدرتمند جهان است توسط متخصصان داخلی ساخته می‌شود، گفت:در برخی کارهای تحقیقاتی مرتبط به امور دفاعی هرگز آمریکایی‌ها و قدرت‌های دیگر نمی‌توانند ارزیابی کنند و حتی احتمال دهند که ما از چه ابزارها و از چه روش‌هایی استفاده می‌کنیم.
مراکز تحقیقات دفاعی ایران قابلیت مشابه‌سازی پیشرفه‌ترین سلاح‌ها را دارند/ تسلیحات مورد استفاده قوای نظامی ایران منحصر به فرد و غیرقابل شناسایی است
ابوالفضل حسن‌بیگی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی ، با اشاره به بازدید اعضای این کمیسیون از نمایشگاه اختصاصی دستاوردهای دفاعی کشور، اظهار کرد:اعضای کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس دیروز ضمن برگزاری جلسه با وزیر دفاع از نمایشگاه دستاوردهای دفاعی بازدید به عمل آوردند؛ البته با توجه به ضیق وقت اعضای کمیسیون موفق نشدند از تمام دستاوردهای نمایشگاه بازدید کنند بنابراین بازدید از تمام بخش‌های نمایشگاه به زمان دیگری موکول شد.
 
وی با اشاره به توان نیروهای تحقیقاتی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران در مشابه‌سازی پیشرفته‌ترین تسلیحات مورد استفاده ارتش‌های قدرتمند جهان،گفت: بعضی سلاح‌ها همزمان در مناطقی توسط آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها استفاده می‌شود که این سلاح‌ها در اختیار نیروهای رزمنده ما قرار می‌گیرد و از طریق آنها به مراکز تحقیقاتی منتقل می‌شود و مشابه آن ساخته می‌شود.
 
حسن بیگی تصریح کرد: مشابه هر سلاح پیشرفته‌ای که در اختیار ارتش‌های قدرتمند جهان است توسط متخصصان داخلی ساخته می‌شود و در برخی موارد نیز با بهینه سازی نواقص و ایرادات این سلاح‌ها رفع می گردد و در مرحله تولید انبوه قرار می‌گیرند.  
 
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه برخی از سلاح‌های که در جمهوری اسلامی ساخته می‌شود، منحصر به فرد است، گفت: سلاح‌های تولید شده در داخل که مورد استفاده نیروهای مسلح جمهوری اسلامی قرار می‌گیرد در زمره تسلیحاتی است که در اختیار هیچ کشوری نیست و برای هیچ کشوری این موقعیت پیش نمی‌آید که این سلاح‌ها را در اختیار بگیرند و مشابه سازی کنند.
 
حسن بیگی در ادامه به یکی از سلاح‌های منحصر به فرد مورد استفاده توسط نیروهای مسلح جمهوری اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: در دوران دفاع مقدس موشکی در اختیار نیروهای ما قرار داشت که هدایت شونده بود اما نواقص و ایرادات فراوانی داشت و دشمن توان انحراف در آن را دارا بود؛ اما این موشک توسط متخصصان ما بهینه سازی شد و نواقصش برطرف گشت؛ بگونه‌ای که در حال حاضر منحصر به فرد است و از مکان شلیک، مستقیم به هدف اصابت می‌کند و درصد به خطا رفتن آن بسیار پایین و حتی نزدیک به صفر است.
 
وی در ادامه با بیان اینکه یک سری دیگر از سلاح‌هایی که وزارت دفاع و صنایع دفاع می‌سازند از چند جهت منحصر به فرد است، اظهار داشت: این سلاح‌ها نخست از لحاظ وزن و حمل و دوم به لحاظ آلیاژ به کار رفته در آنها که شناسایی از سوی دشمن را ناممکن می‌کند، منحصر به فرد هستند؛ نکته سوم اینکه قبضه و مهمات این سلاح ها تماما تولید داخل است بگونه‌ای که اگر در اختیار کشور دیگری قرار گیرد امکان استقاده از آن را ندارند.
 
حسن بیگی با اشاره به علت هراس آمریکایی ها از توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران، گفت: آمریکایی‌ها از یک سو به بنیه و قدرت دفاعی جمهوری اسلامی اذعان دارند و از سویی دیگر می دانند که اطلاعاتشان از توان جمهوری اسلامی ایران ناقص است لذا هراسناک شده‌اند.
 
وی تصریح کرد: سلاح‌های ما در ضمن اینکه بازدارنده و منحصر به فرد هستند قابل شناسایی و مقابله به مثل از طرف دشمن نیستند و قطعا در مواردیکه لازم باشد برای دفاع مورد استقاده قرار می‌گیرند.
 
نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه در مراکز تحقیقاتی ما کارهای بزرگی در حال انجام است، تصریح کرد: امکان مشابه‌سازی هرگونه تجهیزات و ادواتی که از سوی قوای نظامی سایر کشورها مورد استفاده قرار می‌گیرد توسط متخصصان داخلی در مراکز تحقیقاتی وجود دارد.   
 
حسن بیگی با بیان اینکه یک مرکز بسیار قدرتمند به صورت مثلثی متشکل از قوای زمینی، دریایی و هوایی امروز برای پاسخگویی به هر گونه تجاوزی آمادگی دارند، تصریح کرد: در برخی کارهای تحقیقاتی مرتبط به امور دفاعی هرگز آمریکایی‌ها و قدرت‌های دیگر نمی‌توانند ارزیابی کنند و حتی احتمال دهند که ما از چه ابزارها و از چه روش‌هایی استفاده می‌کنیم.
 
 نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: امروز آمریکایی‌ها سر یک دوراهی قرار دارند؛ آنها همواره گزینه نظامی را مطرح می‌کنند اما می‌دادنند اگرچه شروع کننده جنگ خواهند بود، اما پایان‌دهنده آنها نیستند؛ لذا جرات تجاوز را ندارند و می‌دانند که دست جمهوری اسلامی ایران، پُر است و پاسخش به هر تجاوز ضربتی و مهلک خواهد بود.  
 




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *