جابه‌جایی یک میلیون و 200 هزار مسافر نوروزی توسط ناوگان ریلی

9:00 - 11 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۴۰۲۶
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
رئیس هیات مدیره راه آهن کشور گفت: از ۲۵ اسفندماه تا هشتم فروردین ماه ۹۶ بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار مسافر از طریق راه آهن جابجا شدند.
به گزارش گروه اقتصاد  به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سعید رسولی در حاشیه امضای تفاهم نامه همکاری بین راه آهن و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان در اندیمشک گفت: از ۲۵ اسفندماه تا هشتم فروردین ماه ۹۶ بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار مسافر از طریق راه آهن جابجا شدند.

وی افزود:این آمار تا پایان روز نهم فروردین ماه به بیش از یک میلیون و ۲۹۰ هزار نفر می رسد که رشد چهار درصدی مسافر نسبت به سال قبل را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه پارسال ۳۵۰ واگن مسافری فرسوده از ناوگان حمل و نقل ریلی کشور خارج شد، افزود: استقبال از سامانه حمل و نقل ریلی در سفرهای نوروزی امسال بسیار مطلوب بوده است.

وی بیان کرد: در سال ۹۵ افزون بر ۴۰، ۴ میلیون تن بار توسط خطوط ریلی کشور جابجا شد که این یک رکورد بی سابقه در سامانه حمل و نقل ریلی بوده و یک موفقیت بسیار ارزشمند برای حمل و نقل ریلی کشور به شمار می رود.

رسولی در ادامه با قدردانی از توجه و نگاه ویژه نمایندگان مجلس شورای اسلامی به مقوله حمل و نقل ریلی کشور افزود:برای توسعه حمل و نقل ریلی مصوبات بسیار خوبی تصویب شده که نوید بخش توسعه سریع این صنعت خواهد بود.

وی گفت: نگاهی به چند سال گذشته حمل و نقل ریلی نشان می دهد یک عقب افتادگی تاریخی در این حوزه اتفاق افتاده و نگاه غالب، سبب طراحی ایستگاه ها در خارج از شهرها شده بود.

رسولی اضافه کرد:در بسیاری از شهرهای بزرگ دنیا چندین ایستگاه در درون شهرها طراحی می شود و زندگی مردم با این صنعت عجین شده است.

وی گفت:برای طراحی ایستگاه ها در درون شهرها برنامه ریزی شده علاوه بر این بی توجهی به ابعاد فرهنگی و اجتماعی ایستگاه ها نیز وجود دارد که در این زمینه نیز برنامه ریزی شده است.

وی افزود:گردشگری و برنامه های فرهنگی مناسب در حوزه راه آهن نیز هدف گذاری شده است و فعالیت های این حوزه نیز پررنگ تر می شوند و چند طرح مهم نیز در این خصوص در دست اقدام است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *