رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

انتقاد از بی توجهی وزارت کار به اجرا شدن مرخصی زایمان در بخش‌های خصوصی

12:23 - 03 بهمن 1393
کد خبر: ۲۹۲۸۵
خبرگزاری میزان: عضو فراکسیون زنان مجلس با انتقاد از بی توجهی وزارت کار به اجرا شدن مرخصی زایمان در بخش‌های خصوصی گفت: این فراکسیون در تلاش است تا مشکلات موجود را بر طرف کند، اما متاسفانه شاهد بی توجهی از سوی برخی از مسئولان هستیم.

: عضو فراکسیون زنان مجلس با انتقاد از بی توجهی وزارت کار به اجرا شدن مرخصی زایمان در بخش‌های خصوصی گفت: این فراکسیون در تلاش است تا مشکلات موجود را بر طرف کند، اما متاسفانه شاهد بی توجهی از سوی برخی از مسئولان هستیم.

شهلا میر گلو بیات در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی میزان درباره فراموشی قوانین در حوزه زنان اظهار کرد: اعضای فراکسیون مجلس در تلاش هستند تا به مشکلات زنان در حوزه فرزندآوری و اشتغال توجه داشته و موارد موجود را بر طرف کند، اما شاهد بی توجهی مسئولان در این حوزه هستیم.

وی در ادامه با بیان این مطلب که طی چند  سال گذشته در حوزه زنان حرف‌های زیادی  مطرح شده که متاسفانه بسیاری از آنها عملی و اجرایی نشده است، افزود: البته قانون‌های زیادی در مجلس مطرح و مورد تصویب قرار گرفت که بعد از مدتی به دلیل نبود اعتبارات به فراموشی سپرده شد.

عضو فراکسیون زنان مجلس با اشاره به این مطلب که مرخصی زایمان از 6 به 9 ماه مصوب شد، گفت: این قانون نیز به دلیل نبود اعتبارات تنها شکل یک تکلیف را به خود گرفت و دستگاه‌ها مجاز به اجرای این قانون شدند اما متاسفانه تنها در یک یا دو سازمان  اجرایی شد.

میر گلو بیات در ادامه به اجرایی نشدن این قانون در بخش‌های خصوصی اشاره کرد و گفت: وزارت کار و تعاون باید روی این موضوع کار کند، به طوری که بخش های خصوصی مجاب شوند تا  این قانون را عملیاتی کنند. به عبارتی با اختصاص یک سری تسهیلات به بخش‌های خصوصی شرایطی را فراهم آورند تا آنها نیز به این امر گرایش پیدا کنند.

وی در ادامه به پیگیری های مجلس در راستای اجرای قانون‌‌های مصوب شده در این حوزه اشاره کرد و گفت: جلسات متعددی با مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری برگزار شد تا برای قانون‌های مصوب شده که به صورت لایحه از سوی دولت ارائه می شود اعتبار در نظر گرفته شود که متاسفانه تاکنون نتوانسیم در این زمینه موفق شویم.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *