ورود ارگان‌های دولتی به انتخابات ممنوع است/ پاسخ استعلامات انتخاباتی همان روز صادر شود

13:52 - 27 اسفند 1395
کد خبر: ۲۹۱۱۵۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
حجت الاسلام و المسلمین مظفری با بیان اینکه ورود به انتخابات برای ارگانهای دولتی ممنوع است، گفت: افرادی هستند که خودشان را کنار کشیده و با پول اندک نوجوانی را تحریک و یا اجیر می نمایند تا مطالب و شعارهایی را در فضای مجازی منتشر کند که ما باید جلوی این موارد را بگیریم.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی ، حجت الاسلام و المسلمین حسن مظفری دادستان عمومی و انقلاب مركز استان زنجان در جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم وتخلفات انتخاباتی استان كه با حضور برخی مدیران، نمایندگان رؤسای ادارات ، دادستان های شهرستان و رئیس پلیس فتا تشكیل شد، اظهار داشت: فسلفه تشكیل این ستاد پیشگیری و رسیدگی به تخلفات و جرائم انتخاباتی در راستای برگزاری صحیح یك انتخابات پرشور و نهایتاً نمایش مردم سالاری ، اراده ملی و سیاسی مردم عزیز به جهانیان است.

دادستان مركز استان زنجان با تأكید بر فرمایشات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در بحث رعایت اخلاق انتخاباتی، افزود: پایبندی و التزام عملی نامزدهای انتخاباتی و عوامل اجرایی انتخابات به قواعد و اصول یك رقابت سالم و اخلاق محور توصیه اكید ،مكرر وصریح رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی در تمام انتخابات در ادوار گذشته بوده معظم له در همین خصوص می فرمایند: «ملت ما اهل اخلاق و معنویت و عاطفه است و نگذارید كه فضای انتخاباتی فضای كدورت شود» 

مظفری خاطر نشان كرد: رعایت اخلاق انتخاباتی یقیناً یكی از مطالبات اصلی مردم شریف هست و پایبندی به موازین اخلاقی خود عامل مؤثر د ر حضور حداكثری مردم خواهد بود. 

دادستان زنجان با تأكید بر اهمیت و لزوم رعایت اصول اخلاقی در ایام تبلیغات انتخاباتی بویژه درمناظره‌های تلویزیونی یادآور شد : دشمنان و معاندین نظام دركمین نشسته اند تا از كوچكترین اختلاف و یا غفلت نامزدهای انتخاباتی برای رسیدن به اهداف مغرضانه خود بهره برداری سیاسی نمایند موضوعی كه متأسفانه در فتنه سال 88 بعلت بی توجهی برخی نامزدها به رعایت اصول و موازین اخلاق حرفه ای شاهد آن بودیم. كه در همان ایام هم مقام معظم رهبری به كسانی كه تقوای سیاسی و اخلاق انتخاباتی را رعایت نکردند تذكر و هشدار دادند.

مظفری تأكید کرد: دشمن همیشه در پی این بوده است كه پایه های نظام را تضعیف نماید و یقیناً رعایت اخلاق در انجام یك رقابت سیاسی سالم و در امتداد آن حضور پرشور مردم ولایی در انتخابات دشمنان را ناامید و نیات و اهداف شوم آنای را عقیم خواهد کرد.

دادستان زنجان تأكید كرد : فتنه سال 88 و اتفاقات آن را نباید هیچگاه فراموش كرد به یاد داشته باشیم كه اتفاقات سال 88 خواسته و هدف دشمن بوده و بدخواهان نظام همیشه بدنبال ضربه زدن به نظام هستند و ما هستیم كه باید همیشه هوشیارانه و با بصیرت، با عملكرد مطلوب و انجام صحیح وظایف خود با رعایت تقوا حافظ انقلاب و خون شهیدان باشیم .
 
وی تصریح كرد : اگر به وظایف شرعی و قانونی خود عمل نكنیم در راستای اهداف دشمن و متزلزل شدن پایه های نظام قدم برداشتیم. 

وی اضافه كرد: این انتخابات بوده كه سبب شكوفایی و سربلندی این نظام شده است انتخابات تبلور و مظهر حضور پرشور مردم و مردم سالاری دینی است.

مظفری یادآور شد : بیش از 38 سال از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد و هیچ کشوری در طول این مدت به این تعداد انتخابات برگزار نکرده است و  از طرفی انتخابات ما انتخابات سالمی است و موارد جزئی نیز آنقدر کم اهمیت هستند که در حد بیان کردن نیستند.

وی با تاکید دوباره بر این نکته که هدف ستاد مذکور پیشگیری از جرم است، گفت: استفاده از بیت‌المال فقط استفاده از خودرو و تلفن و موارد این چنینی نیست بلکه بیت‌المال نفس و خود شخص است یعنی فرد باید وقتش را برای نظام صرف کند نه برای کاندیدای خاص، متاسفانه برخی در وقت اداری از موقعیت خود به نفع کاندیدای خاصی استفاده می‌کنند.

دادستان زنجان عنوان کرد: مسئولی که برای سخنرانی دعوت می‌شود باید با بیان کلیات مردم را نسبت به اخلاق انتخاباتی، شرایط کاندیدای اصلح آگاه کند نه اینکه موضع خاصی داشته و آن را به مردم منتقل کند.

وی با بیان اینکه ورود به انتخابات برای ارگانهای دولتی ممنوع است، اظهار داشت: افرادی هستند که خودشان را کنار کشیده و با پول اندک نوجوانی را تحریک و یا اجیر می نمایند تا مطالب و شعارهایی را در فضای مجازی منتشر کند که ما باید جلوی این موارد را بگیریم.

مظفری با تاکید بر اینکه این افراد فضای کشوررا  به تشنج می‌کشانند، خاطرنشان کرد: در همین جلسه به همه اخطار داده می شود که اگر مراعات لازم در فضای مجازی انجام نشود به جد با عاملین اصلی تخلف و جرم برخورد خواهد شد هر کسی باید خودش حرفش را بزند نه اینکه مطالبی را به تعدادی نوجوان ناآگاه بدهند تا در سایت‌ها و فضای مجازی انتشار دهند.

وی ادامه داد: این افرادی که لطمه به نظام و انتخابات می‌زنند خیال می‌کنند مردم از این موارد خبر ندارند در حالی که مردم ما از آگاهی و بصیرت بالاتری برخوردارهستند .

دادستان زنجان با بیان اینکه مقام معظم رهبری بارها به رعایت اخلاق انتخاباتی تاکید داشته‌اند، گفت: باید به توصیه‌های مقام معظم رهبری توجه ویژه شود.

وی با اشاره به اینکه نباید فضای جامعه را دو قطبی کرد و نباید به جای ایجاد فضای مودت موجب ایجاد کدورت شد، افزود: باید پیشگیری‌های لازم در این مورد انجام شود که صدا و سیما در این زمینه نقش اساسی در بیان کلیات و آگاهی‌بخشی به مردم دارد.

مظفری  افزود: اگر صدا و سیما ما فعال تر باشد و از کارشناسان با تقوا و بی طرف در بیان کلیات و وظایف شورا ی اسلامی شهراستفاده کند افراد دارای صلاحیت انتخاب می‌شوند.

وی با طرح این پرسش که چرا شوراهای شهر ما با مشکل مواجه می‌شوند، توضیح داد: برخی از مردم  از اهمیت شورا آگاهی کافی ندارند، شورا از اختیاراتی برخوردار است که هر کسی از آن برخوردار نیست.

دادستان زنجان با ذکر اینکه باید دید چرا شهر درجا می‌زند، ابراز کرد: دلیل آن این است که ما در انتخابات شورا ها دقت کافی را نداریم چرا که باید به لیاقت و توانمندی‌ها توجه داشت.

وی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری و لزوم توجه به شرایط کاندیدای اصلح تصریح کرد: در انتخابات ریاست جمهوری نیز نباید به یک شعار رای داد و باید پیشینه ، عملکرد و تعهد و تخصص کاندیداها مد نظر باشد باید دید چه کسی عامل به منویات رهبری بوده و موازین و خطوط تبیین شده از سوی معظم له و قانون را مراعات نموده و می نماید .

مظفری با تاکید بر اینکه مسئولان باید از موضع‌گیری‌های فردی در مورد یک کاندیدا پرهیز کنند، اظهار داشت: قوه قضاییه وابسته به هیچ حزب و گروهی نیست و اگر هر شخص و یا کاندیدایی تخلف و جرم انتخاباتی انجام دهد با جدیت و قاطعیت با آن برخورد خواهد شد.

وی با بیان اینکه ملاک ما قانون و فرمایشات مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) است، عنوان کرد: ما قانون را اجرا می‌کنیم و با افراد کاری نداریم و مردم به هر کسی رای دهند نماینده جامعه و مردم است.

دادستان زنجان با تذکر این نکته که کدورتها را در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا بیشتر مشاهده می‌کنیم، ابراز کرد: گاهی انتخابات شورا طایفه‌ای عمل می‌شود که دادستانهای محترم و مسئولان  اجرایی باید نسبت به این موضوعات توجه جدی داشته و مراقبت‌های لازم را انجام دهند.

مظفری پلیس فتا را یکی از اعضای دائمی ستاد پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی دانست و تصریح کرد: امروزه شرایط تغییر کرده و بیشتر تبلیغات از طریق فضای مجازی انجام می‌شود که نیاز است پلیس فتا همه موارد را رصد و بررسی کرده و گزارش تخلفات و جرائم را ارائه کند و دادستان‌ها و یا یکی از معاونانشان مسئول پیگیری جرائم فضای مجازی هستند.

وی خاطرنشان کرد: دادگستری و دادستراها برای ارائه استعلام‌های مربوط به سوابق نامزدها مسئول کشیک داشته و حتی یک روز تعطیلی ندارند و پاسخ استعلام‌ها نیز باید در همان روز صادر شود.

دادستان زنجان هدف از برگزاری جلسات ستاد پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی را برگزاری انتخابات سالم و پرشور و تودهنی زدن به دشمن و معاندین نظام عنوان کرد و افزود: باید از شایعه‌پراکنی‌ها و تخلفات پیگشیری کنیم.

وی با تاکید بر هوشیاری مجموعه‌های اطلاعاتی و امنیتی خاطرنشان کرد: باید از اتفاقاتی که سبب سوء استفاده دشمن می‌شود جلوگیری شود.

مظفری دادستان زنجان در پایان جلسه تاکید کرد: مسئولیت همه بویژه ما مسئولان  در قبال مردم ، انقلاب و خون شهیدان بسیارسترگ و خطیر هست بیایید با مودت و هم افزایی و تلاش برای خدمتگزاری بیشتر دست در دست هم دهیم و همگی دستهایمان را به دست مبارک رهبری گره زنیم تا ضمن منحرف نشدن از مسیر اصلی انقلاب با اجرای فرامین رهبری و عملیاتی نمودن هدایت های داهیانه معظم له شاهد برگزاری یک انتخابات اخلاقمدار،  پر شورو با حضور حداکثری مردم انقلابی همیشه در صحنه باشیم.  




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *