رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

16 هزار و 500 ميليارد تومان تعهد بودجه ای سازمان خصوصی سازی در سال آینده/ سامانه در ایام نوروز تعطیل است

10:37 - 24 اسفند 1395
کد خبر: ۲۹۰۱۶۶
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
رئيس سازمان خصوصی سازی گفت: تعهد بودجه ای سازمان خصوصی سازی برای سال آينده 16 هزار و 500 ميليارد تومان است كه از اين مبلغ 12 هزار ميليارد تومان آن محقق شده است.
١٦ هزار و ٥٠٠ ميليارد تومان تعهد بودجه ای سازمان خصوصی سازی در سال آینده/ سامانه در ایام نوروز تعطیل استبه گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، پوری حسینی در نشست خبری سهام عدالت در خصوص عملكرد سازمان خصوصی سازی بیان كرد:  از یك هزار و ٧١٣ بنگاه در ١٦ سال اخیر، تعداد ٣٢٣ بنگاه واگذار شده و سود ١٩ درصدی كسب كرده است و هنوز تمام واگذاری ها به اتمام نرسیده است.

وی در ادامه افزود: از ٥٣٤ بنگاهی كه در ابندا سال قرار بود واگذار شود، تعداد ٢٧٣ بنگاه به معنی موفقیت ٥١ درصدی در واگذاری ها بوده كه این كار در طی سال های گذشته بی سابقه بوده است.

رئیس سازمان خصوصی سازی تصریح كرد: از ١٨٨ بنگاه كه به صورت بلوكی در سال ٩٥ عرضه شد ١٤٣ بنگاه به فروش رسیده و این اعداد و ارقام استثنایی ترین عدد در سنوات گذشته به شمار می آید.

پوری حسينی در خصوص ارزش بازار سهام عدالت گفت: ارزش بازار سهام عدالت برای مبلغ موجود در صورتحساب مشمولين يك ميليون و پنجاه هزار تومان است كه اين رقم به هر ميزان در صورتحساب افزايش يابد ارزش بازار سهام عدالت نيز به نسبت افزايش خواهد يافت.

وی در ادامه اظهار كرد: افرادی كه تا ٣٠ اسفند صورتحساب سهام عدالت خود راتسويه كنند اين اعداد تا ابتدای سال٩٦ و در ايام نوروز، سامانه بروز رسانی خواهد شد و به عدد ٥٣٠ هزار تومان آن ها اضافه می شود و سود عملكرد شركت ها در سال آينده با توجه به رقم پرداختی در سال گذشته به مشمولين پرداخت می شود و افرادی كه در سال آينده صورتحساب خود را پرداخت كنند سود خود را در سال ٩٧ دريافت می كنند.

رئيس سازمان خصوصی در توضيح مرحله دوم هدفمندی يارانه ها گفت: در مرحله دوم ساماندهی سهام عدالت  توزيع سود با فراخوان برای كليه سهامداران برای جمع اوری شماره حساب برای پرداخت سود صورت خواهد گرفت .

پوری حسينی گفت: ساماندهی شماره حساب مشمولين، امر مهمی برای پرداخت سود است كه براساس تحقق اين امر مشمولين بايد پس از نوروز شماره حساب های خود را برای دريافت سود به روز رسانی كنند.


وی يادآور شد: دو دهك های اولی چون بهزيستی و كميته امداد امام خميني (ره)، يك ميليون سهم دريافت كردند كه انتظار سود برای اين مبلغ رنج ١٥٠ هزار تومان خواهد بود و كسانی كه ٥٣٠ هزار تومان موجودی دارند سود ٩٠ هزار تومانی برای سال ٩٥ تخمين زده می شود و هر ميزان آورده افراد به مبلغ يك ميليون نزديك تر شود سود سالانه نيز به آن نسبت افزايش مي يابد.

رئيس سازمان خصىوصی سازی تاكيد كرد: از ٣٠ اسفند ماه تا ١٤ فرورين سامانه سهام عدالت تعطيل خواهد شد و كسانی كه مبلغی در سال جاری واريز كرده اند پس از تعطيلات به حساب افراد افزوده خواهد شد.

پوری حسینی گفت: ٢٤ ميليون و ٤٠٠ هزار مراجعه به سامانه سهام عدالت انجام شده كه این رقم در طول ٧ روز رونمايی از اين سامانه است و در اين فاصله ٣٣ ميليون به صورت مطلق مراجعه كرده كه اين رقم مراجعه ٧٣ درصدی مشمولين به سامانه سهام عدالت نشان می دهد.

وی در ادامه بيان كرد: تلفن های گويا ٨٣٣٣٨ در هفته گذشته، حدود ٣٥٠ هزار مراجعه تلفنی و پاسخگويی در رابطه با سهام عدالت داشته اند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *