آغاز دور جدید مذاکرات صلح سوریه در آستانه/راه برون رفت از بحران سوریه پیدا می‎شود؟

5:50 - 24 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۹۹۲۸
وزیر خارجه قزاقستان طی سخنانی در مجلس این کشور اعلام کرد: برای برگزاری دور سوم مذاکرات طرف های درگیر سوری در شهر آستانه منتظر تایید کشورهای تضمین دهنده هستیم.
نشست آستانهبه گزارش گروه بین‌الملل  به نقل از خبرگزاری آناتولی؛ غیرت عبدالرحمان اف، وزیر خارجه قزاقستان طی سخنانی در مجلس این کشور اعلام کرد: برای برگزاری دور سوم مذاکرات طرف های درگیر سوری در شهر آستانه منتظر تایید کشورهای تضمین دهنده هستیم و تعیین فرمت و دستور کار این نشست به دیدگاه های این کشورها بستگی دارد.

وی با بیان اینکه مذاکرات آستانه به تقویت آتش بس سوریه کمک کرده است، اظهار داشت: روسیه شرکت خود در مذاکرات را تایید کرده و معاونان وزیر خارجه ترکیه و ایران نیز قرار است در این نشست شرکت کنند.

او افزود: ما پیام رسمی را از روسیه دریافت کرده‌ایم که فرستاده ویژه رئیس جمهور و وزارت خارجه این کشور در نشست مذکور شرکت می کند.

وزیر خارجه قزاقستان در رابطه به شرکت کشور اردن با دعوت روسیه به عنوان ناظر در نشست آتی آستانه گفت: مشارکت این کشور در مذاکرات 6 فوریه آستانه به شرکت گروه های مسلح سوری مستقر در مرزهای سوریه با اردن کمک کرده است.

دور اول مذاکرات آستانه با هدف حل و فصل بحران سوریه در تاریخ 23 و 24 ژانویه و دور دوم آن در تاریخ 15 و 16 فوریه برگزار شد و قرار است دور سوم این مذاکرات سه شنبه و چهارشنبه آتی برگزار شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *