آمریکا: مصاحبه با "افغانستانی‌های" متقاضی ویزای واشنگتن متوقف شد

18:32 - 22 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۹۲۶۰
وزارت خارجه آمریکا با تایید توقف مصاحبه با افغانستانی‌های متقاضی ویزای ویژه در سفارت این کشور در کابل، گفته که تعداد متقاضیان به مراتب بیشتر از تعداد ویزاهایی است که به این برنامه اختصاص یافته است.
آمریکا: مصاحبه با به گزارش سرویس بین الملل وزارت خارجه آمریکا با تایید توقف مصاحبه با افغانستانی‌های متقاضی ویزای ویژه در سفارت این کشور در کابل، گفته که تعداد متقاضیان به مراتب بیشتر از تعداد ویزاهایی است که به این برنامه اختصاص یافته است.
 
برنامه صدور ویزای ویژه آمریکا مخصوص مترجم‌ها و سایر افغانستانی‌هایی است که با نیروهای آمریکایی مستقر در افغانستان کار کرده‌اند و حالا زندگی آنها با تهدیدهایی روبرو شده است.
 
وزارت خارجه آمریکا در بیانه‌ای گفته که شمار افغانستانی‌هایی که در مرحله نهایی دریافت ویزای آمریکا قرار گرفته‌اند، همان حدی را که کنگره آمریکا برای این برنامه تعیین کرده، تکمیل می‌کنند.
 
در این بیانیه تصریح شده که اکنون فقط یک هزار و 437 ویزا برای برنامه مذکور باقی مانده است، اما شمار متقاضیان ویزا به 15000 نفر می‌رسد.
 
این در حالی است که دستورالعمل تجویز دفاع ملی که در دسامبر سال گذشته تصویب شد، اجازه صدور یک هزار و 500 ویزای دیگر را به برنامه کمک به مترجمان داد.
 
این ویزاها علاوه بر 3 هزار و 500 ویزای قبلی است که قرار بود در چارچوب این برنامه به مترجمان نیروهای آمریکایی داده شود.
 
بی‌بی‌سی به نقل از وبسایت د هیل نوشت: فعالیت‌های کنگره آمریکا را پوشش می‌دهد، سناتور دموکرات «جین شاهین» با انتقاد از تصمیم سفارت آمریکا در کابل گفته توقف این برنامه به هم‌پیمانان ما در افغانستان این پیام را می‌دهد که آمریکا آنها را تنها گذاشته است.
 
بتسی فیشر مدیر سیاست‌گذاری برنامه بین‌المللی کمک به مهاجرت هم در بیانیه‌ای توقف مصاحبه با مترجمان افغانستانی را ویرانگر توصیف و آن را به معنی باقی ماندن هزاران متحد قابل اعتماد را در خطر دانسته است.
 
/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *