صیانت از طبیعت و محیط زیست یک وظیفه همگانی است

1:15 - 19 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۸۰۷۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
خدادادی با انتقاد از اینکه در سال‌های گذشته کوتاهی و قصور زیادی در امر صیانت از منابع طبیعی انجام گرفته است گفت: متأسفانه امروز با بحران جدی در امر طبیعت مواجه هستیم و وظیفه همگان است تا از آن صیانت کنیم.
یوسف خدادادیبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، به مناسبت هفته منابع طبیعی همایش حفاظت و قانون با حضور دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و مدیران و مسئولان استانی در محل سالن همایش اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل برگزار شد.

در ابتدای این مراسم هدایت مدیرکل منابع طبیعی استان اردبیل ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام گرفته در سال 1395 از دستگاه قضایی به ويزه از معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان و دادستانی به لحاظ حمایت‌های قاطعانه در صیانت از محیط زیست و ارائه راهکارهای مقابله با تخریب و تصرف، قدردانی کرد. 

در ادامه یوسف خدادادی معاون اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم و دبیر شورای حفظ حقوق بیت المال و اراضی ملی استان اردبیل از تلاشها و اقدامات انجام گرفته در امر صیانت از اراضی ملی و منابع طبیعی قدردانی کرده و به تشریح اهمیت منابع طبیعی پرداخت.

وی افزود: بحث منابع طبیعی علاوه بر اینکه متعلق به عموم مردم ونسل‌های بعدی است، لازمه زندگی سالم نیز است که این امر ایجاب می‌کند بیش از پیش به امر صیانت و حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی همت گذاریم و اجازه هیچگونه تصرف و تخریب به سودجویان ندهیم.

خدادادی با انتقاد از اینکه در سال‌های گذشته کوتاهی و قصور زیادی در امر صیانت از منابع طبیعی انجام گرفته است گفت: متأسفانه امروز با بحران جدی در امر طبیعت مواجه هستیم و وظیفه همگان است تا از آن صیانت کنیم.

این مقتم قضایی ادامه داد: شورای حفظ حقوق بیت المال در امور راضی ملی و منابع طبیعی نیز در همین راستا در دادگستری استان اردبیل تشکیل شده است و ظرفیت خوبی در این شورا ایجاد شده است تا با پشتوانه دستگاه قضایی، دستگاه‌های متولی وظایف قانونی خود را به حد مطلوب ایفا کنند .

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان اردبیل در ادامه بر لزوم پیگیری پرونده‌های مطروحه در دستگاه قضایی استان تا حصول نتیجه از سوی دستگاه‌های متولی، توجه به امر پیشگیری در امر صیانت از محیط زیست، اقدام بدون تبیض در تشکیل پرونده ها به منظور جلوگیری از هرگونه شائبه، توجه به بحث فرهنگی و نیز همکاری  و ورود تمامی دستگاهها در صورت مشاهده هرگونه تخلف و مقابله با تخریب و تصرف منابع طبیعی و اراضی ملی تأکید کرد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *