ارائه محصولات کشاورزی در بورس کالا از رانت جلوگیری می کند

22:30 - 18 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۷۸۶۲
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
عضوهیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:تمام محصولات کشاورزی قابلیت ارائه در بورس کالا را ندارند.
حجت الاسلام موسوی
به گزارش گروه سیاسی ، سیدناصرموسوی لارگانی درباره وضعیت ارائه محصولات کشاورزی دربورس کالا، گفت: بدیهی است که ارائه محصولات کشاورزی در بورس کالا از شکل گیری رانت درصنعت کشاورزی جلوگیری می کند،اما برحسب وضعیت تولید نمی توان تمام محصولات کشاورزی را برای فروش در بورس کالا ارائه داد.

 نماینده مردم فلاورجان درمجلس شورای اسلامی،تصریح کرد: محصولاتی که ماندگاری  بالایی در چرخه تولید ندارند،گزینه های مناسبی برای ارائه محصولات کشاورزی دربورس کالا نیستند؛بطور مثال ارائه صیفی جات در بورس کالا نمی تواند از منظر اقتصاد راهبرد مناسبی تلقی شود.

موسوی لارگانی با بیان اینکه لزوم ارائه محصولات کشاورزی در بورس ماندگاری تولیدات و جلوگیری از حضور دلالان است، تصریح کرد:نباید اجازه داد دلالان به طریق گسترده مجموعه های تولیدی در بورس را خریداری کنند و این امر موجب می شود مصرف کننده خُرد نتواند از بورس کالا محصولات را خریداری کند.

عضوهیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه  ارائه محصولات استراتژیک دربورس کالا نیازمند خرید تضمینی است،یادآورشد:عدم خریدتضمینی محصولات استراتژیک  توسط دولت رغبت و انگیزه  تولید را کاهش می دهد.
 
انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *