حوزه علمیه کمک یار کمیته امداد در فرهنگ‌سازی و تبلیغ است‌

20:50 - 17 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۷۲۴۷
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: یکی از رسالت‌های حوزه، کمک به کمیته امداد برای فرهنگ‌سازی و تبلیغ در میان خانواده‌های زیرپوشش این کمیته است
آیت الله اعرافی
به گزارش گروه سیاسی به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله اعرافی در دیدار رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم که در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برگزار شد، بر فقرزدایی و رسیدگی به امور معیشتی مستمندان در جامعه تأکید کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور اظهار داشت: اسلام تأکید خاصی بر فقرزدایی، رفع مشکلات مردم، مستمندان و نیازمندان دارد و در این نوع مسائل توصیه‌های فراوانی کرده و حتی سیره انبیاء الهی و اهل‌بیت(ع) نیز همین است.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه بابیان اینکه تولید نظریه اسلامی در حوزه مددکاری و ارائه معارف اسلامی از جمله رسالت‌های مهم حوزه علمیه است، ابراز کرد: برای ارائه نظریه اسلامی در حوزه فقرزدایی نیاز است که مباحث فقهی در این زمینه فعال باشد، زیرا فقه اهل‌بیت(ع) دارای منابع غنی در موضوعات مختلف اقتصاد و موارد دیگر بوده و این کار حوزه است تا در این عرصه ورود جدی‌تر داشته باشد.

آیت‌الله اعرافی گفت: یکی دیگر از رسالت‌های حوزه، کمک به کمیته امداد برای فرهنگ‌سازی و تبلیغ در میان خانواده‌های زیرپوشش این کمیته است. حوزه‌های شهرستان‌ها و ائمه جماعت می‌توانند ورود جدی به این عرصه داشته باشند و به کمیته امداد کمک خوبی کنند.

وی عنوان کرد: روحانیت از گذشته مورد اعتماد و خدمتگزار، هم‌نشین با فقرا، مستمندان و در کمک به مردم همیشه میدان‌دار بوده و این روش و سیره انبیاء الهی و اهل‌بیت(ع) است و انتظار این است، این روش پسندیده ادامه و تقویت پیدا کند.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به وظایف ادارات و مسئولینی که در شهر قم در حال فعالیت می‌باشند گفت: باید قم از هر لحاظ ازجمله ارتباط با نهاد روحانیت، عرصه خدمت‌رسانی، ترویج فرهنگ دینی، فقرزدایی و مددکاری الگوی سایر شهرها و بلکه جهان اسلام باشد و حتی لازم است، تجربیات، دانش و فناوری‌ها در موضوعات مختلف اشتغال و کارآفرینی را در اختیار دیگر کشورهای مسلمان نیز قرار دهد.

عضو شورای عالی حوزه بابیان اینکه لازم است در همه این عرصه‌ها مسئولان تلاش ویژه‌ای انجام دهند، افزود: مسئله دیگر برنامه‌ریزی بلندمدت، آینده‌نگری برای آینده بهتر و تقویت روحیه کمک‌رسانی و خدمت‌رسانی به نیازمندان و تشویق خیرین برای حمایت از مستمندان است.

آیت‌الله اعرافی با تأکید بر اینکه برنامه‌ریزی، ساماندهی کلان و اولویت‌بندی خدمت‌رسانی به محرومان برای جلوگیری از موازی‌کاری ضروری است، گفت: از جمله شاخصه‌های شهر فرهنگی و اسلامی، توجه به مسئله مهم عدالت اجتماعی و اقتصادی، کم شدن فاصله طبقاتی است، لذا باید کاری کرد تا مردم در این دو عرصه مشکلی نداشته باشند و اگر فاصله‌ای در حال ایجاد شدن است با برنامه‌ریزی کم شود.

امام‌ جمعه قم بابیان اینکه اخلاص، تکریم نیازمندان و مستمندان و تأمین نیازهای این اقشار از جمله رسالت‌های مسئولان کمیته امداد و سایر ادارات است، افزود: توجه به این مسائل باعث تحقق امدادرسانی اسلامی خواهد شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *