برگزاری ۵۰ کارگاه آموزشی پیشگیری از سوء مصرف الکل در دانشگاه ها

13:03 - 16 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۶۹۸۸
دسته بندی: جامعه ، عمومی
مدیر کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: ۵۰ کارگاه آموزشی پیشگیری از سوء مصرف الکل در دانشگاه های استانهای غربی کشور برگزار می شود.
به گزارش گروه جامعه ، فضل الله ایرجی کجوری، با اشاره به انعقاد تفاهم  نامه بین معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و شورای اجتماعی وزارت کشور پیرامون پیشگیری از آسیب های اجتماعی، افزود: کارگاه های پیشگیری از سوء مصرف الکل به منظور آگاه سازی دانشجویان پیرامون شناخت، عوارض و مضرات مصرف مشروبات الکلی است.

وی بیان داشت: تبیین باورهای غلط در خصوص سوء مصرف این ماده «اعتیاد آور نبودن، 
افزایش سلامتی، شادی آوری»، تقویت و توجه به بنیانهای اعتقادی «نظر قرآن و روایات منقول از پیامبر اکرم(ص) و ائمه معصومین(ع) در خصوص حرمت شرعی مصرف الکل»، عوارض و تأثیرات سوء مصرف الکل «عوارض کوتاه مدت و بلند مدت»، تقویت اعتماد به خویشتن و احترام به خود «مهارت «نه» گفتن»، پیوند الکل با سایر آسیب‌های اجتماعی از جمله مواد مخدر و روان گردان ها از اصلی ترین محورهای این کارگاه ها است.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی افزود: اگرچه میزان سوء مصرف این نوع مشروبات در میان دانشجویان نسبت به سایر جامعه بسیار پایین تر است لکن در معرض خطر بودن و شیوع این آسیب اجتماعی در میان جوانان، پیشگیری و آگاه سازی در این زمینه را بدیهی می سازد. از طرف دیگر دانشجویان و دانشگاهیان به عنوان قشر تاثیر گذار می توانند سایر اقشار جامعه را در این زمینه مطلع کنند.

ایرجی کجوری با اشاره به اولویت حضور  فعالان فرهنگی، دانشجویی و ورودی های جدید در این کارگاه ها، تاکید کرد: برگزاری این کارگاه ها از ابتدای اسفند ماه با ابلاغ وزارت علوم در دانشگاه ها آغاز شده است و پیش بینی می شود حداقل یک ماه زمان ببرد. هر کارگاه به مدت ۴ ساعت و با بکارگیری اساتید مجرب برگزار می شود.

وی تاکید کرد: پیش از این کارگاه های پیشگیری از آسیب های اجتماعی در برخی از دانشگاه ها صورت گرفته و اینک به صورت متمرکز و منسجم در دانشگاه های استانهای غربی کشور برنامه ریزی شده است.

وی افزود: سوء مصرف الکل و مشروبات الکلی یکی از زیرشاخه های اعتیاد قرار دارد که پیرو دغدغه های مقام معظم رهبری در این خصوص به صورت یک برنامه فوق العاده در معاونت فرهنگی وزارت علوم و دانشگاه ها در حال پیگیری است.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *