وزارت دفاع افغانستان: شهرستان "تاله و برفک" به طور کامل پاکسازی شد

12:25 - 15 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۶۳۵۹
سخنگوی وزارت دفاع افغانستان اعلام کرد که شهرستان «تاله و برفک» در استان«بغلان» به طور کامل پاکسازی شد و نیروهای افغان در دور دست های این شهرستان در تعقیب طالبان هستند.
وزارت دفاع افغانستان: شهرستان
به گزارش سرویس بین الملل دولت وزیری گفت: روز (جمعه) نیروهای ارتش به شهرستان تاله و برفک اعزام شدند و با انجام عملیات، این شهرستان را دوباره به کنترل نیروهای دولتی درآوردند.
 
وزیری افزود: در این درگیری 11 تن از طالبان کشته و 6 تن دیگر آنان زخمی شدند.
سخنگوی وزارت دفاع افغانستان گفت که حمله برق آسای نیروهای امنیتی فرصت هرگونه واکنش را از افراد طالبان سلب کرد و هیج آسیبی به نیروهای افغان و غیرنظامیان وارد نشده است.
 
وی اضافه کرد که از روز جمعه تاکنون نیروهای ارتش در مناطق مختلف این شهرستان در تعقیب افراد باقی مانده این گروه هستند تا در صورت پنهان شدن برخی از نیروهای آنان، دستگیر و یا از بین برده شوند.
 
استان بغلان افغانستان از زمستان سال 1394 در مقاطع مختلف شاهد درگیری های شدید در شهرستان های «دهنه غوری»، «دند شهاب الدین» «بغلان مرکزی» «دوشی» و «تاله و برفک» بوده است.
 
در شرایطی که ارتش افغانستان حدود 10 روز پیش عملیاتی را برای بازپس گیری شهرستان دهنه غوری استان بغلان آغاز کرده بود، گروه طالبان روز چهارشنبه شهرستان تاله و برفک این استان را تصرف کردند.
 
درگیری ها در شهرستان دوشی این استان نیز ادامه دارد و گروه طالبان در تلاش تصرف این شهرستان و تسلط بر بزرگراه کابل - شمال در این استان است.
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *