بنیاد شهید مکلف به پرداخت مستمری به جانبازان و آزادگان معسر و فاقد درآمد شد

18:02 - 14 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۶۳۱۳
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
نمایندگان مردم در خانه ملت بنیاد شهید و امور ایثارگران را مکلف به پرداخت مستمری به جانبازان و آزادگان معسر و فاقد درآمد کردند.
بنیاد شهید
به گزارش گروه سیاسی ، نمایندگان در نشست علنی نوبت عصر امروز (شنبه، 14 اسفندماه) مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه سال 96 با بند (ج) تبصره 18 ماده واحده این لایحه با 144 رأی موافق، 5 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع از مجموع 201 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند که براساس آن بنیاد شهید و امور ایثارگران مکلف به پرداخت مستمری به جانبازان و آزادگان معسر و فاقد درآمد شد.

در بند (ج) تبصره 18 این لایحه آمده است که بنیاد شهید و امور ایثارگران مکلف است از محل اعتبارات موضوع ردیف 131600 جدول شماره (7)‌ این قانون به جانبازان و آزادگان غیرحالت اشتغال معسر فاقد درآمد که بر اساس قوانین نیروهای مسلح مشمول دریافت حقوق وظیفه نمی‌باشند، تا زمانی که فاقد شغل و درآمد باشند، ماهانه کمک معیشت معادل حداقل حقوق کارکنان دولت پرداخت کند.

پرداخت حق نگهداری والدین شهدا به میزان ۳۰ درصد حداقل حقوق کارکنان دولت

همچنین نمایندگان در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه سال 96 با بند (د) تبصره 18 ماده واحده این لایحه با 151 رأی موافق، 2 رأی مخالف و 3 رأی ممتنع از مجموع 200 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

بر اساس بند (د) تبصره 18 این ماده واحده؛ بنیاد شهید و امور ایثارگران مکلف است از محل اعتبارات خود موضوع ردیف ۱۳۱۶۰۰ جدول شماره(۷)‌ این قانون با تشخیص کمیسیون پزشکی بنیاد و یا مراجع قانونی ذی‌ربط حسب مورد به والدین و همسران شهدا که به دلیل کهولت سن و یا بیماری صعب‌العلاج نیاز به نگهداری دارند در صورتی که در میان خانواده، فرد یا افرادی از آنها نگهداری کنند، نسبت به پرداخت حق نگهداری به میزان سی ‌درصد (۳۰%) حداقل حقوق کارکنان دولت اقدام کند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *