رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

یکی از ابزارهای مهم جامعه برای اصلاح و تحول رسانه است/ رسانه ها نسبت به قانون مداری حساس باشند

11:54 - 14 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۶۰۷۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی گفت: امروز یکی از ابزارهای مهم جامعه برای اصلاح و تحول رسانه است بنابراین باید رسانه ها نسبت به موضوع مهم قانون مداری حساس باشند.
به گزارش گروه حقوقی قضایی ، به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی دادستان قزوین با اشاره به ضرورت گسترش فرهنگ قانونمداری اظهار کرد: سخن از کاهش اطاله دادرسی و کاهش پرونده های قضایی موضوع مهمی است که باید در بستر مناسب محقق شود.

وی ادامه داد: نمی توان جامعه ای سراسر ناهنجاری و قانون شکنی و تخلف داشت و بعد انتظار داشت که کاهش اطاله دادرسی و پرونده های قضایی محقق شود.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین اضافه کرد: اگر می خواهیم جامعه سالم و باعدالت قضایی داشته باشیم راهکار آن گسترش مراکز قضایی و انتظامی نیست بلکه باید اقشار مختلف جامعه نسبت به قانون شکنی و قانون گریزی حساس شوند.

وی افزود: جامعه نباید در تخلف و تعدی از جرم به شکل و اندازه قانون نگاه کند چرا که قانون شکنی چه عبور از چراغ قرمز و چه سرقت و یا هر موضوع دیگر، برای امنیت و آرامش جامعه مضر است از این رو تخلف های کوچک نیز در کاهش امنیت تأثیر گذار است که این تأثیر به طور نرم و آرام خود را نشان می دهد.

حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی راهکار قانون گریزی و قانون شکنی را در گام نخست کار فرهنگی می داند بنابراین باید دستگاه های مختلف فرهنگی و آموزشی در برنامه ای مدون در این زمینه کار کنند.

وی تصریح کرد: همچنین شورای فرهنگ عمومی استان نیز باید دغدغه و حساسیت لازم را در این زمینه داشته باشد تا شاهد اجرای برنامه های فرهنگی برای حساس کردن آحاد مردم نسبت به قانون گریزی و قانون شکنی باشیم.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین به نقش رسانه ها در ابعاد مختلف جامعه اشاره کرد و اظهارداشت: امروز یکی از ابزارهای مهم جامعه برای اصلاح و تحول رسانه است بنابراین باید رسانه ها نسبت به موضوع مهم قانون مداری حساس باشند و این مهم را در میان جامعه تبیین کنند تا گسترش فرهنگ قانون مداری منجر به مبارزه با قانون گریزی شود.

وی عنوان کرد: آموزش در رسانه‌ها می‌تواند بر دانش حقوقی مردم بیفزاید بنابراین با اجرایی شدن این موضوع، بخش عمده ای از پرونده‌های ورودی به محاکم کاسته خواهد شد و در واقع بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی تا زمانی که مردم نسبت به حقوق خود و دیگران آگاه نشوند از بین نخواهد رفت.

حجت الاسلام صادقی نیارکی اعلام کرد: جامعه گسترده شده و تعاملات افزایش یافته و در این میان لازم است اقشار مختلف نسبت به مسائل حقوقی مرتبط با فعالیت های خود در جامعه اطلاع لازم را داشته باشند.

وی یادآورشد: اگر آگاهی ها در جامعه رشد یابد دیگر شاهد تعارض های رفتاری و اختلاف های مختلف که منجر به جرائم و تخلفات قانونی است، نخواهیم بود.



برچسب ها: خبرگزاری میزان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *