رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

چرا فقط تخریب دولت بد است؟

0:47 - 17 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۵۹۲۵
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
نقوی حسینی اظهار کرد: دولت اگر نسبت به تخریب‎های خود حساس است باید نسبت به تخریب‎های که نسبت به سایرقوا ونهادهای دیگر مطرح می‎شود وارد عمل شود.
نقویسید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت وگو با خبرنگار گروه سیاسی درباره دستور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‎جمهور به وزیر اطلاعات بعد از انتشار اخبار کذبی مبنی بر وجود اختلاف میان اعضای دولت و اینکه چرا قوه‎مجریه علاوه بر دولت تخریب‎های صورت گرفته علیه سایر قوا ونهادها را پیگیری نمی‎کند اظهارکرد: دولت در شرایط فعلی در ایستگاه‎های پایانی دوره چهارساله خود است و چون قصد دارد این عملکرد خود را به معرض رای ملت بگذارد باید تحمل انتقادات،طرح مطالبات، بدعهدی‎ها و ایراداتی که مردم مطرح می‎کنند داشته باشد.

وی افزود: بالاخره وقتی یک رئیس‎جمهور برسرکار می‎آید شعارهایی را به مردم می‎دهد که مردم بعد از گذشت چهارسال شعارهای مطرح شده و میزان عملیاتی شدن آنها بررسی می‎کنند از این رو دولت باید پذیرای انتقادات باشد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد: رئیس‎جمهور درنطق‎های انتخاباتی خود گفت که برنامه‎هایی دارند که در 100 روز وضعیت اقتصادی کشور را تغییر وسامان دهد در حالیکه دهها 100 روز گذشته و ما تغییری در فضای اقتصادی کشورمشاهده نکردیم از این رو حق مردم این است که بپرسند چرا وضعیت اقتصادی کشور اینگونه است.

نقوی حسینی با اشاره به اینکه سوالات مردم از دولت درباره وضعیت اقتصادی کشور نباید در ردیف تهمت به دولت قرار گیرد تصریح کرد: آقای رئیس‎جمهور در نطق‎های انتخاباتی خود گفتند که آمار مرکز آمار نشان تورم نیست بلکه جیب مردم نشان تورم است از این مردم حق دارند نسبت به این موضوع اعتراض کنند و این فرآیند کذب و یا خلاف واقع نیست.

وی خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی مردم و تمامی جریانات سیاسی حق دارند نسبت به رویکرد دولت واکنش نشان دهند از این رو امنیتی کردن فضای کشور دور از منطق است روندی که متاسفانه از سوی برخی از نمایندگان مجلس حامی دولت نیز در قوه‎مقننه در پیش گرفته است به گونه‎ای که طرحی در دستورکار آنها قرار دارد که با سوال کنندگان در مراسم‌های رسمی و غیررسمی و برخورد کرئه و مجازات 6 تا یکسال را برای آنها تعیین کردند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی با اشاره به اقدامات دولت در جهت امنیتی کردن فضای کشور برای مخالفان با منتقدان تصریح کرد: اینگونه اقدامات به دولت کمکی نمی‎کند زیرا با دعوت از مردم برای سکوت اقدامی نمی‏توان انجام داد.

نقوی حسینی اظهارکرد: یکی از سوالات از دولتمردان این است که اگر تخریب برخلاف منافع ملی است چرا نهادهای دیگر تخریب می‎شوند خیلی از آقایون کف می‎زنند و یا اگر کسی هم اظهارنظری راجع به سایرقوا می‏کنند سکوت را بر همه چیز ترجیح می‎دهند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی گفت: چرا اگر تخریب بد است فقط برای دولت است ولی نسبت به سایر قوا و نهادهای اجرایی اقدامی صورت نمی‎گیرد،چرا مجلس اگر تخریب شود روزنامه‎های زنجیره‌ه‎ای سلسله وار واردعمل می‎شوند.

نقوی حسینی گفت: دولت اگر نسبت به تخریب‎های خود حساس است باید نسبت به تخریب‎های که نسبت به سایرقوا ونهادهای دیگر مطرح می‎شود وارد عمل شود.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *