رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

الزام ارتقای فعالیت های صنفی و بهبود بهره وری اتحادیه ها

23:15 - 12 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۵۳۹۷
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
دبیرکل اتاق اصناف ایران گفت: ارتقای فعالیت های صنفی در راس برنامه های آتی اتاق اصناف قرار دارد.
به گزارش گروه اقتصاد ، به نقل از شاتا، علی عوض پور با بیان برنامه های آتی اتاق اصناف ایران اظهار کرد : ارتقای فعالیت های صنفی در راس اقدامات قرار دارد.

دبیرکل اتاق اصناف ایران در خصوص اقدامات اتاق برای ارتقای فعالیت های صنفی و بهبود بهره وری اتحادیه های تحت پوشش گفت : تدوین طرح ادغام مبتنی بر چابک سازی ساختار جدید سازمانی بر اساس ابزارهای مدیریتی مانند : تولید ناب کایزن و کایزن عملیاتی تدوین شده و در سال آینده بر این مبنا ادغام اتحادیه ها و بر اساس برنامه زمانبندی طی سال های آتی برای کلیه اتحادیه ها به اجرا درخواهد آمد.

عوض پور با بیان موانع صدور پروانه کسب افزود : بیشترین مشکل در تعدد دستگاه های تصمیم گیر برای صدور مجوز است که لازم است مانند مجوزهای مشابه مورد بازنگری قرار گرفته و بسیاری از فعالیت های غیرضرور کاهش یابند. برای این موضوع در کمیته های تخصصی رفع موانع کسب و کار کارگروه هایی در حال انجام فعالیت هایی هستند.

وی در مورد چگونگی  همکاری اتاق  با اعضای اجلاس و کمیسیون  تصریح کرد: اتاق اصناف ایران به عنوان یک نهاد مدنی که بر اساس نظام انتخابات و رای اعضای صنفی ساختار مدیریت شکل می گیرد، مهم ترین وظیفه هیات رئیسه و ساختار مدیریت مسئولیت پذیری و پاسخگویی به انتظارات اعضا است که در این راستا بر اساس برنامه زمانبندی مشخص اجلاس سراسری تشکیل جلسه داده و گزارش ادواری و موضوعات خاص مطرح شده در آن مقطع زمانی در جلسات اجلاس مطرح شده و نسبت به تایید یا رد آنها اعضای اجلاس تصمیم گیری نموده و مدیریت مکلف به انجا تصمیم اجلاس می داند.

در خصوص کمیسیون ها نیز باید اذعان داشت که یک مدیریت ویژه برای پیگیری برگزاری جلسات کمیسیون ها در اتاق و ابلاغ و پیگیری مصوبات کمیسیون ها را داریم که همواره موضوعات تخصصی اصناف به کمیسیون مربوطه ارجاع داده شده و تصمیم های متخذه لازم الاجرا خواهدبود.

عوض پور نقطه تلاقی وظایف اتاق اصناف با اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی و همچنین اتاق تعاون چگونگی  همکاری سه اتاق اظهار کرد : در مواردزیادی تلاقی و همپوشانی با فعالیت های اتاق های بازرگانی و تعاون وجود دارد به عنوان نمونه: شرکت های تعاونی فروشگاهی با فروشگاه های زنجیره ای اصناف و یا در حوزه صادرات و واردات بسیاری از فعالان اتاق بازرگانی از اعضای رسمی اتاق اصناف ایران هستند.

برای جلوگیری از تداخل و انجام فعالیت های موازی نسبت به تشکیل دبیرخانه مشترک سه اتاق اقدام شده و به صورت مستمر و هفتگی دبیرخانه مربوطه جلسات مشترک برگزار نموده و هماهنگی های لازم بین سه اتاق را به عمل می آورد.

دبیرکل اتاق اصناف ایران در پاسخ به مشکلات و موانع توسعه و ارتقاء فعالیت های صنفی گفت : این سوال را از جنبه های مختلفی می توان بررسی کرد؛ چنانکه اگر موانع ارتقا و توسعه را ، بی ثباتی و مشکلات متعدد فضای کسب و کار بدانیم، به یقین بخشی از آن از کنترل خارج است .همچنین اگر بخواهیم به موانع و فشارهای درونی بدنه اصناف مانند عملکرد سنتی ، عدم پرداختن به تحقیق و توسعه و موارد مشابه اشاره کنیم باز هم می توان ریشه آن را در برخی سیاست گذاریهای غلط و حمایت های غیراصولی دانست که لبه تیز و برنده رقابت را کند کرده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *