لزوم تلاش در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی

0:00 - 12 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۵۳۰۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
حجت الاسلام والمسلمین فروتنی بر لزوم تلاش در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد.
حجت الاسلام فروتنیبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی حجت الاسلام والمسلمین فروتنی که در جمع مدیران و مسئولان شورای پیشگیری از وقوع جرم استان در مجتمع قضایی ولایت مشهد سخن می‌گفت با اشاره به اهمیت بحث پیشگیری خاطر نشان کرد: بحث پیشگیری در عالی ترین سطح از قانون یعنی قانون اساسی مورد توجه و تأکید قرار گرفته است و این نکته نشان دهنده لزوم توجه هرچه بیشتر به مباحث پیشگیرانه در تمامی حوزه‌ها با رویکرد سالم سازی جامعه هست.

وی خاطر نشان کرد: بزرگان و عقلای کشور به این نتیجه رسیده‌اند که پیشگیری مؤثرترین راه برای دستیابی به جامعه‌ای مطلوب است و همین رویکرد موجب بسط و گسترش فرهنگ پیشگیری در زمینه‌های مختلف شده است. 

این مقام قضایی انجام اقدامات پیشگیرانه را موجب کسب موفقیت‌های متعدد دانست و افزود: در همین راستا شاهد کاهش برخی از جرائم بویژه در حوزه جرائم خاص و خشن بوده‌ایم.

حجت الاسلام فروتنی خاطر نشان کرد: فرهنگ صلح و سازش باید در جامعه نشر یابد و نباید هر موضوع کوچکی اعم از موضوعات حقوقی، کیفری یا مدنی به راحتی به پرونده قضایی تبدیل شود. 

وی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مواد مخدر و جرایم پول شویی را از جمله راهبردهای دادگستری استان خراسان رضوی دانست و خاطر نشان کرد: تمامی دستگاه‌های وابسته باید با استفاده حداکثری از قانون با این جرائم به صورت جدی برخورد نمایند.

معاون قضایی دادگستری خراسن رضوی جرایم مربوط به فضای مجازی را یکی از آسیب‌های جدی جامعه کنونی دانست و خاطر نشان کرد: همه مسئولان که با این موضوع ارتباط دارند مسئولند و باید در این زمینه به صورت اساسی چاره اندیشی کنند.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *