اتحادیه اروپا دیگر تحمل ادامه فساد در "افغانستان" را ندارد

19:11 - 07 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۳۳۸۶
رئیس هیئت پارلمان اتحادیه اروپا در کابل گفت: این اتحادیه دیگر تحمل ادامه فساد و مصرف غیر موثر کمک‌ها در افغانستان را ندارد و منتظر نتایج مبارزه با فساد بدون قید و شرط در تمام سطوح است.
اتحادیه اروپا دیگر تحمل ادامه فساد در به گزارش سرویس بین الملل پتراس آستریویکویس که در راس هیئت پارلمانی اتحادیه اروپا به کابل سفر کرده بود، پس از دیدار با مقامات افغان، در نشست خبری اعلام کرد که اتحادیه اروپا دیگر نمی‌تواند فساد اداری، مصرف غیر موثر کمک‌های مالی و نرسیدن به نتیجه را تحمل کند.
 
وی افزود: ما از مرکز عالی مبارزه با فساد اداری در افغانستان حمایت کرده‌ایم و حالا منتظر نتایج مبارزه با فساد بدون قید و شرط در تمام سطوح هستیم.
 
رئیس هیئت پارلمانی اتحادیه اروپا گفت: در رابطه با توسعه سیاسی افغانستان، اتحادیه اروپا منتظر برگزاری انتخابات پارلمانی در این کشور است.
 
پتراس آستریویکویس تاکید کرد که اتحادیه اروپا به تحقق روند مصالحه واقعی و فراگیر در افغانستان تمایل دارد.
 
هیئت پارلمانی اتحادیه اروپا خاطرنشان کرد که اگر روسیه خواستار جبران اشتباهات گذشته‌اش در رابطه با افغانستان هست باید نقش سازنده‌ای ایفا کرده و بخشی از تلاش‌های بین‌المللی برای برقراری صلح و ثبات در افغانستان باشد.
 
هربرت دورفمن یکی از اعضای هیئت پارلمانی اتحادیه اروپا در رابطه با پناهجویان افغان گفت: ما در سه روز گذشته گفت‌وگوهای سازنده‌ای در مورد پناهجویان و چگونگی برخورد با آنها داشتیم، نیاز است که دولت افغانستان وضعیت را بهتر بسازد تا افغان‌ها در کشورشان بمانند، اتحادیۀ اروپا بسیاری از پناهجویان افغان را مهاجران اقتصادی می‌داند بنابراین امکان گرفتن پناهندگی برای افغان‌ها کاهش خواهد یافت. ما مسئولیت داریم که دروازه اروپا را به روی افغان‌های تحصیل کرده باز نکنیم زیرا رفتن آنها برای افغانستان زیانبار است.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *