رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

خبرنگاران وکلای افکار عمومی جامعه هستند

19:20 - 04 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۲۸۷۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
بدری گفت: اصحاب رسانه در شفاف سازی بسیاری از عملکردهای نامناسب مدیران و تصمیم گیرندگان نقش کلیدی را بازی می‌کنند. در این صورت است که متخلفان جرأت ارتکاب جرایم را نخواهند داشت، خبرنگاران وکلای افکار عمومی جامعه هستند.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان لرستان، جعفر بدری رئیس کل دادگستری استان ارستان در جلسه شورای اداری شهرستان سلسله اظهار کرد: حمایت از منابع ملی، حمایت از حقوق عمومی است. این مهم نیازمند مشارکت همه جانبه تمامی اقشار جامعه است.

وی گفت: اصحاب رسانه در شفاف سازی بسیاری از عملکردهای نامناسب مدیران و تصمیم گیرندگان نقش کلیدی را بازی می‌کنند، همچنین افکار عمومی باید در خصوص حمایت از منابع ملی و سرمایه‌های اجتماعی حساسیت داشته باشند. در این صورت است که متخلفان جرأت ارتکاب جرایم را نخواهند داشت، خبرنگاران وکلای افکار عمومی جامعه هستند.  

رئیس شورای قضایی استان لرستان ضمن اشاره به حقوق متقابل دولت و ملت نسبت به همدیگر بیان کرد: پشتیبانی مردم از نظام و دولت در طول 38 سال گذشته با همه سختی‌ها و مشکلات اقتصادی قابل تحسین است، لذا مسئولین بایدبدانند که این احساس در مردم باید ایجاد شود که دولت حامی مردم است و در جهت شکوفایی آمال مردم قدم بر می دارد.

این مقام قضایی تصریح کرد: برنامه ریزی به منظور کاهش بیکاری و مبارزه با گرانی در شرایط اقتصادی فعلی خواسته ای همگانی است. مسئولین مربوطه باید در این زمینه پاسخگو باشند. مسئول کسی است که در قبال سمتش باید مورد سئوال قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری لرستان ابراز امیدواری کرد: امیدواریم روز به روز از آمار ورودی به دادگستری‌ها کمتر شود. ورود 180 هزار پرونده در سال به دادگستری لرستان قدری نگران کننده است و لیکن قریب به 40درصد از این پرونده‌ها را زندانیان مواد مخدر تشکیل داده است و 30درصد دیگر از این پرونده‌ها مربوط به سرقت است. زمینه آنها هم آمار بسیار بالای بیکاری در استان لرستان و مشکلات معیشتی مردم است.

وی افزود: مابقی هم دعاوی خانوادگی، مهریه و تصادف و چک و سایر موضوعات است، تجمل گرایی و تنوع طلبی‌های کاذب و انتظارات فراتر از واقعیت زمینه اینگونه جرایم است، زمینه یابی ارتکاب جرایم راهکار مناسبی در مقابله و کنتر ارتکاب جرایم است.

بدری ضمن انتقاد از کم کاری دولت در حوزه خانواده اظهار کرد: چرا طلاق روز به روز افزایش پیدا می‌کند؟ چرا از هر 5 ازدواج یکی از آن‌ها به طلاق می‌انجامد؟ چرا 60 درصد طلاق‌ها مربوط به 5 سال اول زندگی است؟

وی بیان کرد: هرچند دلایل طلاق متعدد است لیکن وجود شبکه‌های اجتماعی و پذیرش الگوهای غلط از این شبکه‌ها، سریال‌های چند صد قسمتی که عمدتا ضدفرهنگی هستند، موجبات این چالش اساسی هستند. باید پرسید رسانه ملی برای مقابله با این هجمه‌های فرهنگی رسانه‌های بیگانه و عرصه جنگ نرم و تهاجم فرهنگی چه برنامه‌هایی را صورت داده است؟ امروزه کم کاری در عرصه تبلیغات مذهبی باعث بروز مشکلات عدیده شده است.






ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *