رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بزرگترین زندان جهان برای روزنامه‌نگاران چه کشوری است؟

17:34 - 03 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۲۴۸۸
یکی از روزنامه‌‌نگاران مشهور ترکیه ضمن انتقاد از وضعیت اسفبار روزنامه‌نگاران در این کشور و سرکوب شدید رسانه‌های خبری توسط دولت اردوغان اعتقاد دارد که سرکوب کنونی دولت ترکیه در تاریخ این کشور بی‌سابقه است.
ترکیهبه گزارش گروه بین‌الملل ، یک روزنامه‌نگار مشهور ترکیه در گفتگو با «فرانس 24» ضمن انتقاد شدید از سرکوب رسانه‌های جمعی در این کشور گفت: هم‌اکنون ترکیه بزرگترین زندان جهان برای روزنامه‌نگاران است.

«جان دوندار» سردبیر سابق روزنامه پرتیراژ «جمهوریت» ترکیه که به علت پاکسازی های گسترده دولت اردوغان هم‌اکنون در خارج از این کشور به سر می‌برد افزود: من به مدت 37 سال است که روزنامه‌نگارم، اکنون بدترین دوره زندگی شغلی من و تاریخ ترکیه است.

وی ضمن اشاره به پاکسازی های گسترده دولت ترکیه پس از کودتای نافرجام تأکید کرد که پیش از این در تاریخ ترکیه، حتی در دوران حکومت نظامیان در دهه 1980، هیچ‌گاه با چنین حجمی از پاکسازی ها مواجه نبوده‌ایم.

براساس گزارش «گزارشگران بدون مرز»، دولت اردوغان پس از کودتای نافرجام 15 ژوئیه تاکنون بیش از صد روزنامه‌نگار را زندانی کرده و همچنین دست‌کم 150 رسانه  را از فعالیت ممنوع کرده است.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *