بستن مرز تورخم ضعف "دولت پاکستان" را ثابت می‌کند

15:21 - 02 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۱۷۶۵
افراسیاب ختک رئیس حزب مردمی ملی پاکستان می‌گوید بسته شدن مرز تورخم توسط پاکستان ضعف دولت این کشور را به اثبات می‌رساند.
بستن مرز تورخم ضعف به گزارش سرویس بین الملل افراسیاب ختک رئیس حزب مردمی ملی پاکستان بسته شدن مرز تورخم توسط دولت این کشور را محکوم کرد.
 
ختک تأکید کرد: دولت پاکستان نباید در واکنش به حملات انتحاری هفته گذشته ایالت سند مرز تورخم که منطقه مرزی مشترک با افغانستان است را ببندد.
 
رئیس حزب مردمی ملی پاکستان افزود: بسته شدن مرز تورخم توسط دولت پاکستان ضعف سیاست و ناتوانی این کشور با به اثبات می‌رساند.
 
پس از حملات انتحاری پنجشنبه هفته گذشته به یک زیارتگاه در ایالت جنوبی سند پاکستان که 77 کشته و 300 زخمی برجای گذاشت، دولت پاکستان مرز تورخم را مسدود کرد.
 
این حادثه بجای اینکه زمینه‌ای برای همکاری اسلام‌آباد و کابل جهت مبارزه با تروریسم شود، روابط دو کشور را متشنج‌تر کرده است.
 
از سوی دیگر در روزهای گذشته پاکستان معاون سفیر افغانستان در اسلام‌‎آباد را احضار کرد، زیرا دولت پاکستان می‎‎گوید که جماعت الاحرار مسئول حملات انتحاری ایالت سند در خاک افغانستان پنهان شده‌اند.
 
دولت افغانستان نیز در واکنش به اقدامات پاکستان، سفیر این کشور در کابل را بمنظور پاسخگویی برای حملات موشکی نظامیان پاکستانی به مناطق مرزی افغانستان در محل وزارت امور خارجه دولت کابل احضار کرد.
 
/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *