آخوندی باید به جای مدیر کل راه آهن استعفا می داد/ آقای جهانگیری این معضل را حل کنید

9:27 - 01 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۱۳۹۸
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
سید مهدی مقدسی گفت: آخوندی باید به جای مدیر کل راه آهن استعفا می داد تا از میزان مصیبتی که به خانواده های داغ دیده وارد شده بود کاسته شود.

مقدسی

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی ، سید مهدی مقدسی نماینده مردم اراک از موافقان استیضاح عباس آخوندی در نشست علنی امروز مجلس با اشاره به اینکه نمایندگان طبق اصل 67 قانون اساسی قسم خورده اند که از حقوق ملت دفاع کنند اظهار کرد: زیبنده نبود که بعد از اتفاقات مشهد – سمنان وزیر راه در سمت خود باقی می ماند و وی باید بعد از این حادثه استعفا می داد زیرا این موضوع بحث منطقی بود که برای کاهش آلام خانواده های درد دیده صورت می گرفت.

وی افزود: آخوندی باید به جای مدیر کل راه آهن استعفا می داد تا از میزان مصیبتی که به خانواده های داغ دیده وارد شده بود کاسته شود.

نماینده مردم اراک در مجلس تاکید کرد: البته ما همگی می دانیم که در بحث اقتصاد مقاومتی طبق منویات مقام معظم رهبری باید اقدامات لازم در تمامی حیطه ها صورت گیرد و از بنیه داخلی به منظور تحقق این سیاست ها استفاده شود روندی که متاسفانه تا به امروز در وزارت راه و شهرسازی اتخاذ نشده است.

مقدسی با بیان اینکه تمامی قوای سه گانه و دستگاه های مربوطه باید تا پایان سال پیرامون عملکرد خود در حیطه اقتصاد مقاومتی به مقام معظم رهبری گزارش دهند گفت: وزیر صنعت در اراک اعلام کرد اگر واگنی وارد کشور شود من جلوی آن واگن می ایستم و اجازه نمی دهم چنین اتفاقی رخ دهد حال چرا آخوندی وزیر صنعت را دور می زند و نامه ای به رئیس جمهور می نویسد و تقاضای واگن می کند این باعث شده که شرکت هپکو 9 ماه به کارگرانش حقوق ندهد.

وی تصریح کرد: بنده حامی دولت هستم ولی این وضعیتی را که در وزارت راه و شهر سازی روی داده را نمی پسندم و تحمل نمی کنم.

نماینده مردم اراک در مجلس خطاب به جهانگیری معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد: آقای جهانگیری به فکر باشید و این معضل را حل کنید.

مقدسی تصریح کرد: در کشور از یک طرف تاکید بر این است که سیاستهای اقتصاد مقاومتی عملیاتی شود و از طرف دیگر شاهدیم که واردات در بخشهای مختلف از جمله در وزارت راه به شدت صورت می گیرد.

نماینده مردم اراک در مجلس تاکید کرد: آخوندی چرا برخلاف سیاستهای اقتصاد مقاومتی برای واردات 10 فروند کشتی از کره به کشور قرارداد بسته است درحالی که کارگران ما بیکار هستند.

وی افزود: مطالبات ما تنها حادثه قطار نیست بلکه مسئولین ما باید شیوه درست صحبت کردن با مردم را یاد بگیرند نباید آنها را به بیمه محول کنیم.

مقدسی تاکید کرد: وزارت راه در جاهایی خوب عمل کرده است ولی امروز اقدامات صورت گرفته در وزارت راه برخلاف مشی کلی کشور و سیاست های اقتصاد مقاومتی است از این رو ما معتقدیم این استیضاح به قوام دولت کمک می کند.

نماینده مردم اراک در مجلس تصریح کرد: ما در جهت استیفای حقوق ملت وارد عمل شده ایم و هدف ما از این استعفا حمایت از حقوق کارگران و نحوه پاسخگویی مسئولین به مردم است به گونه ای که وزیر راه باید در طی حادثه برخورد دو قطار استعفا می داد تا مشکلات امروز پیش نمی آمد.

انتهای پیام/


برچسب ها: سمنان حادثه مقدسی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *