رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تشریح ابعاد طرح پیشگیری از سرقت منازل و اماکن تجاری/ تدوین این لایحه در دستور کار شهرداری قرار گرفت

11:19 - 28 بهمن 1395
کد خبر: ۲۸۰۵۲۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
یاغ شیرین با تشریح ابعاد مختلف طرح پیشگیری از سرقت منازل و اماکن تجاری گفت: تدوین لایحه مذکور در دستور کار شهرداری قرار گرفت.
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، صبح امروز چهارشنبه چهارمین نشست کارگروه پیشگیری از سرقت در شهرداری زاهدان برگزار شد.

غلامرضا باغ شیرین رئیس اداره پیشگیری های امنیتی و انتظامی دادگستری کل استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: خوشبختانه در راستای تحقق فرآیند پیشگیری از سرقت منازل مسکونی و اماکن تجاری در این نشست اقدامات موثری اجرایی و محقق گردید.

رئیس اداره پیشگیری های امنیتی و انتظامی دادگستری کل استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: پس از تصویب کلیات طرح پیشگیری از سرقت منازل و اماکن تجاری در شورای اسلامی شهر زاهدان فرایند تدوین لایحه مذکور در دستور کار شهرداری قرار گرفت.

وی افزود: با عنایت به تایید شاخص های اجرایی و کمی سازی کلیات مقولات ارائه شده در دستورالعمل اجرایی نشست موثری با نهاد ها و سازمانهای متولی برگزار گردید.

باغ شیرین  با بیان اینکه سرقت از پرتکرارترین جرایم استان است، گفت: با عنایت به حجم گسترده ی پرونده های واصله به محاکم قضایی از نوع سرقت ضرورت اتخاذ تدابیر موثر در این حوزه یک اقدام ضروری و به هنگام می باشد.

این مسئول بیان کرد: فرایند سرقت از منازل به واسطه تاثیرات عمیقی که بر امنیت روانی و اجتماعی شهروندان ایجاد میکند در دستور کار نهاد های قضایی،اجرایی و انتظامی قرار گرفته است.

وی با تشریح برخی ابعاد طرح پیشگیری از سرقت منازل و اماکن تجاری، خاطر نشان کرد: ارتفاع دیوار منازل، نحوه مصدود کردن حفاظ ها و انسداد مسیرهای ورودی، برسی راهکارهای موثر در خصوص پایش تصویری، اجرای مقررات ایمنی ساختمان و فرایند نگهبان محله در اماکن تجاری و منازل مسکونی بیش از 10 واحد به عنوان یک الزام پیشگیرانه در این دست واقع و مقرر گردید.

باغ شیرین تصریح کرد: با تدوین جزئیات این طرح و ارائه لایحه به شورای شهرای شهر این فرایند با عنوان اقدام ضروری و الزام آور با همکاری نظام مهندسی ساختمان،  شهرداری، پلیس آگاهی ، پلیس پیشگیری و اداره نظارت بر اماکن با نظارت و راهبری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم اجرایی گردد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *