ریشه 70 درصد از سرقت‎ها اعتیاد است / دستگیری 4 باند سرقت در زاهدان

10:07 - 29 بهمن 1395
کد خبر: ۲۸۰۳۴۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
حمیدیان با بیان اینکه ریشه 70 درصد از سرقت‎ها اعتیاد است گفت: طی 10 ماه نخست سال 71 درصد سرقت ها کشف شده و در این راستا 4 باند سرقت در زاهدان دستگیر شدند.
حمیدیان رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب زاهدان در گفت‎وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ،  با اشاره به آسیب های اولویت داره مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری، گفت: اعتیاد از بزرگترین آسیب های اجتماعی است که امروزه در جامعه با آن رو به روهستیم به گونه ای که بخش عظیمی از طلاق ها و 70 درصد از سرقت ها به واسطه اعتیاد است.

وی  اظهار داشت: سرقت از با سابقه ترین جرایم مطرح در بشریت  است که علاوه بر سابقه طولانی نیز از از جرائم پر تکرار کشور محسوب می‎شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان و بلوچستان ادامه داد: با توجه به اینکه شیوه های سرقت با گذشت زمان متفاوت می شود مبارزه با آنها نیز به تبع سخت تر می شود و نیز به ساز وکارهای علمی  دارد.

رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب شهرستان زاهدان با اشاره به اینکه علل و انگیزه های ارتکاب سرقت در افراد متفاوت است، بیان کرد: طی 10 ماه نخست سال 71 درصد سرقت ها کشف شده و در این راستا 4 باند سرقت در زاهدان دستگیر شدند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *