رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

برخورد قضایی با هرگونه سوءاستفاده از امكانات دولتی و بیت‌المال در انتخابات پیش رو

5:00 - 28 بهمن 1395
کد خبر: ۲۸۰۳۱۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
سیاوش‏‌پور بر لزوم تشكیل ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی تاكید كرد.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی ؛ به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی دادگستری کل استان گیلان نشست ستاد ویژه پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی به ریاست احمد سیاوش پور ، رئیس كل دادگستری استان گیلان برگزار شد.

احمد سیاوش پور رئیس كل دادگستری استان در ابتدای این نشست  ایام فاطمیه و شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها را  به تمامی دوستداران اهل بیت تسلیت گفت و ابراز امیدواری كرد همگان بتوانند از معرفت و بركات  این ایام بهره مند شوند.

رئیس شورای قضایی استان در ادامه دهه فجر را تجدید میثاقی مجدد با  خون شهدا و امام راحل ( ره)  و مقام معظم رهبری دانست و خاطر نشان كرد: حضور گسترده مردم در  مراسم با شكوه  22 بهمن  پاسخ قاطعی به بلند پروازی های  مردان سیاسی  استكبار جهانی  بود. 

وی همچنین  تصریح كرد: همه ما  امروز خود را مدیون و متعهد  می دانیم تا در برابر جانفشانی  شهدا  به وظایف قانونی و شرعی خود عمل کنیم.

این مقام ارشد قضایی  با بیان اینكه  جهت گیری نظام از ابتدا بر اساس جمهوریت و اسلامیت پایه گذاری  شده اظهار داشت: یكی از مهمترین  بركات این نظام مقدس این است كه  مردم سالاری دینی و   اسلامیت نظام  استوارتر از پیش چشم نوازی می كند.

سیاوش پور  با اشاره به  برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا در سال آینده بر لزوم تشكیل ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی تاكید كرد و افزود: متناظر با این ستاد در شهرستانها نیز باید برگزار گردد تا  مسائل و مشكلات آنان مطرح و در جهت رفع آن اقدامات مقتضی صورت گیرد.

وی همچنین فضای مجازی و شبكه های اجتماعی را پدیده  مهمی در دنیای امروز دانست و گفت: جهت گیری افكارو اندیشه ها  از قالب تبلیغات كاغذی و فیزیكی خارج شده  و  از طریق دنیای مجازی  شدت گرفته است.

رئیس كل دادگستری استان با بیان اینكه فضای مجازی  دارای برد جهانی است و هدایت و مدیریت بر آن  راهكارهای مختص بخود را می طلبد تصریح كرد: اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و  دستگاه های  امنیتی استان وظیفه نظارت بر فضای مجازی را به عهده دارند.

رئیس شورا ی قضایی استان  از متولیان فرهنگ و ارشاد استان خواست تا  در اسرع وقت  نشستی با اصحاب رسانه ومطبوعات  و همچنین  نمایندگان احزاب و جناح  های مختلف برگزار كرده  و  و مسائل اساسی  و خط قرمزها را یادآوری کنند.

سیاوش پور  خاطر نشان كرد: فرمانداریها نیز ارتباط خود را با این ستاد بیشتر كرده  و توجه داشته باشند تا در تبلیغات انتخاباتی هیچ هزینه ای از بیت المال هزینه نگردد.وی از دادستان های استان خواست نظارت و دقت مضاعفی در این خصوص داشته باشند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *