رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تقویت و تحکیم روابط برادرانه میان ایران و عمان به نفع صلح و ثبات منطقه و جهان اسلام است

21:17 - 26 بهمن 1395
کد خبر: ۲۸۰۰۰۰
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی در این دیدارها با ابراز خرسندی از روند رو به رشد همکاری‌های دوستانه دو کشور در عرصه‌‌های گوناگون بویژه مناسبات پارلمانی گفت: تقویت و تحکیم روابط برادرانه میان دو کشور به نفع صلح و ثبات منطقه و جهان اسلام است.
به گزارش گروه سیاسی به نقل از خانه ملت؛ سید احمدرضا دستغیب مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز دوشنبه 25/11/95 در دیدارهای جداگانه با نواب رئیس مجلس شورا و دولت سلطنت عمان دعوت نامه آقای دکتر لاریجانی خطاب به روسای مجالس عمان جهت شرکت در ششمین کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین (3 و 4 اسفند 95) ارائه داد.

آقای دستغیب در این دیدارها با ابراز خرسندی از روند رو به رشد همکاری‌های دوستانه دو کشور در عرصه‌‌های گوناگون بویژه مناسبات پارلمانی گفت: تقویت و تحکیم روابط برادرانه میان دو کشور به نفع صلح و ثبات منطقه و جهان اسلام است.

وی همکاری‌های پارلمانی را جزء مهمی از روابط دوستانه دو کشور خواند و افزود: « مجلس شورای اسلامی از گسترش روابط پارلمانی با کشورمان استقبال می‌کند»

مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اوضاع کنونی منطقه و جهان اسلام گفت: به مردم مظلوم فلسطین بیش از همه از اوضاع اسف‌بار کنونی جهان اسلام زیان می‌برند و رژیم صهیونیستی با سوء استفاده از شرایط کنونی سیاست‌های تجاوزطلبانه خود را بر علیه ملت فلسطین پیش می‌برد.

وی با اشاره به برگزاری ششمین کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین توسط مجلس شورای اسلامی گفت: « مجلس شورای اسلامی ایران با هدف زنده نگه‌داشتن موضوع فلسطین و تأکید بر اولویت مسئله احقاق حقوق مردم مظلوم فلسطین کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین را برگزار خواهد کرد.

آقای صالح الفسانی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی عمان نیز در دیدار با هیأت پارلمانی کشورمان ضمن تأکید بر علاقمندی کشورش برای گسترش مناسبات دوستانه با تهران گفت:« مجلس شورای اسلامی از توسعه مناسبات نزدیک با مجلس شورای اسلامی ایران استقبال می‌کند. وی ضمن تقدیر از اهتمام کشورمان به موضوع فلسطین به عنوان اصلی‌ترین مسئله جهان اسلام از حضور هیأت عالی‌رتبه پارلمانی کشورش در کنفرانس تهران خبر داد.

خانم النواتی نایب رئیس مجلس دولت عمان نیز در دیدار با مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: عمان برای توسعه روابط دوستانه با جمهوری اسلامی ایران اهمیت والایی قایل است.

وی به مشارکت کشورش در کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین تأکید کرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *