مردم انتظار دارند در حکومت اسلامی جرم و جنایتی رخ ندهد/ پیگیری برای دستگیری مجرمان فراری از کشور

12:24 - 25 بهمن 1395
کد خبر: ۲۷۹۳۴۸
جانشین معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی گفت: مردم انتظار دارند در حکومت اسلامی جرم و جنایتی رخ نداده و در صورت بروز جرم بلافاصله با آن برخورد شود.
مردم انتظار دارند در حکومت اسلامی جرم و جنایتی رخ ندهد/ پیگیری برای دستگیری مجرمان فراری از کشوربه گزارش گروه جامعه ،سردار "محسن فتحی زاده" در پنجمین نشست تخصصی ، آموزشی افسران رابط پلیس بین الملل ناجا با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س) اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک جامعه دینی و ارزش مدار مبتنی بر تفکر الهی شکل گرفته است. بنابراین هرعامل و مانعی که در مسیر تحقق اهداف نظام اسلامی است باید برداشته شود و به عنوان خادمان همواره به فکر خدمتگزاری برای نظام باشیم.

سردار فتحی زاده اشاره کرد: انتظار آحاد جامعه این است که در حکومت اسلامی جرم و جنایتی واقع نشود و اگر هم کسی مرتکب جرم و جنایت شد ، موضوع سریعا رسیدگی و با خاطی برخورد شود.

وی خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی به عنوان مسئول و متولی اصلی مقابله با جرایم ، مسئولیت سنگینی دارد و باید تلاش کنیم مأموریت ها به نحو احسن و مطلوب انجام شود.

این مقام عالی انتظامی ادامه داد: پلیس بین الملل مأموریت های متعدد و گسترده ای دارد و بخشی از پیگیری های این پلیس فرا مرزی است و دارای حساسیت ویژه ای م.

جانشین معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی خاطر نشان کرد: جایگاه نظام جمهوری اسلامی ایران و در کنار آن نیروی انتظامی در عرصه بین الملل، جایگاه رفیع و بلندی است و امروزه در سطح بین الملل برای نظام و ناجا احترام و اعتبار زیادی قائل هستند.

وی اضافه کرد: امروزه بسیاری از کشورها و پلیس ها تمایل به همکاری مشترک با پلیس ایران و تأکید بر تبادل افسران رابط دارند که همه اینها بیانگر ظرفیت بالای نیروی انتظامی در عرصه بین الملل است که یک فرصت تلقی می شود.

این مقام عالی انتظامی ادامه داد: پیرامون کشور ما تهدیدات بسیاری وجود دارد و امروز باید برای مقابله با تهدیدات و جرایم فرا مرزی با طرح و برنامه مشخص حرکت کرد.

وی عنوان کرد: بخشی از جرایم اساسا بین المللی و سرشاخه های آن در کشورهای دیگر است که بدون همکاری با سازمان ها و یا نهادهای بین المللی امکان پیگیری وجود ندارد، بنابراین باید همکاری های بین المللی را توسعه داد.

معاون هماهنگ کننده ناجا ادامه داد: برخی از جرایم در داخل کشور اتفاق می افتد ولی مجرمان برای فرار به کشورهای دیگر پناهنده می شوند که این مهم باید مورد توجه قرار گیرد و اجاره ندهیم کسی که جرمی را مرتکب می شود گمان کند با فرار از مجازات رها شده است، باید پیگیری های بین المللی در راستای استرداد مجرمان به جد دنبال شود که خوشبختانه این رویکرد در پلیس اینترپل وجودارد.

وی عنوان کرد: در سال های گذشته تعامل و همکاری خوبی بین پلیس ، دستگاه قضا، وزارت امور خارجه و ... وجود داشته و باید این تعاملات را تقویت کنیم.

سردار فتحی زاده بیان کرد: مجرمان تحت تعقیبی بودندکه با پیگیری های پلیس بین الملل در کشورهای بسیار دور ، تحت تعقیب و شناسایی قرار گرفتند و با تمهیدات موثر بازداشت و تحویل مقامات قضائی شدند که این بخشی از ظرفیت پلیس بین الملل ناجا است.

این مقام عالی انتظامی ادامه داد: باید فرصت هایی که در عرصه بین الملل برای ناجا وجود دارد را دقیق بشناسیم و از آنها به شکل مطلوب بهره برداری کنیم که لازمه این امر شناخت دقیق قوانین و مقررات بین المللی است.

وی تأکید کرد: اشراف بر قوانین و مقررات داخلی سایر کشورها برای پیشبرد اهداف موثر و کارگشا است، همواره باید به دنبال ظرفیت سازی باشیم و با استفاده از ظرفیت های موجود، مأموریت ها را دقیق و سریع انجام دهیم.

سردار فتحی زاده خاطر نشان کرد: ارتقاء قابلیت ها و توانمندی های تخصصی در پیگیری جرایم و تعقیب مجرمان حرفه ای کارگشا است. باید علاوه بر ارتقاء دانش  از تجربیات و ابزار و امکانات نوین در کنار اشراف اطلاعاتی بهره ببریم.

این مقام انتظامی تأکید کرد: گفتار و عملکردمان باید متقن و قوی باشد واستدلال های درستی در فرایندهای کاری ارائه دهیم که این رویکرد موجب افزایش اعتماد و ارتقاء کارآمدیمان می شود.
جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا ادامه داد: ناجا ، دستگاه قضا و نهادهای نقش آفرین چون وزارت امور خارجه ، وزارت اطلاعات در عرصه پیگیری جرایم بین المللی سه رکن اساسی هستند و باید تعاملات و ارتباطات این سه رکن هر روز بیش از گذشته تقویت شود.

این مقام عالی انتظامی تأکید کرد: ارتقاء سطح تعاملات با پلیس سایر کشورها تضمین کننده موفقیت ما در پیگیری جرایم است.

وی اضافه کرد: پیگیری سریع و دقیق مأموریت ها بیانگر قابلیت و توانمندی پلیس جمهوری اسلامی ایران است و باید این توانمندی را ارتقاء دهیم.

وی خطاب به افسران رابط اینترپل گفت: شما باید به عنوان پلیس تخصصی همواره بر ارتقاء کیفیت مأموریت ها و نتیجه بخشی مطلوب آنها تلاش مضاعف کنید که این مهم با تکیه بر دانش و تخصصی شدن امکان پذیر است.

سردار فتحی زاده گفت: این نشست ها فرصت مناسبی برای بررسی عملکرد ، شناسایی چالش ها و معرفی نقاط قوت و تلاش برای تقویت نقاط مثبت است.
انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *