برق در حوزه انتقال و فوق توزیع وصل است/بارندگی دلیل قطعی برق شب گذشته

10:24 - 25 بهمن 1395
کد خبر: ۲۷۹۲۶۲
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
مدیرعامل شرکت برق منطقه استان خوزستان گفت: شب گذشته به دلیل بارش سنگین باران در سطح استان شاهد قطعی برق پراکنده و غیرهمزمان به میزان 400 مگاوات بودیم که هم اکنون شرایط در حوزه انتقال و فوق توزیع به حالت طبیعی بازگشته است.
محمود دشت‌بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصاد ، در خصوص آخرین وضعیت قطعی برق استان خوزستان گفت: بر اساس پیش بینی هواشناسی مبنی بر بارش باران، گروه عملیات ما از بعد از ظهر روز گذشته به صورت منسجم تر در حالت آماده باش بوده تا در شرایط اضطراری اقدام به امداد رسانی به شبکه برق کنند.

وی افزود: شب گذشته در نقاط مختلف استان شاهد بارش پراکنده باران بودیم که این امر باعث خاموشی در حدود 400 مگاوات در سطح استان و به صورت غیر همزمان و پراکنده بودند. پس از این قطعی گروه عملیات از شرکت های توزیع و برق منطقه ای سریعا با 8 دستگاه مقره شو مجددا شروع به شست و شو شبکه انتقال و فوق توزیع کردند.

دشت‌بزرگ اظهار کرد: در یکی از خطوط انتقال استان نیز به دلیل برخورد صاعقه با تجهیزات برق باعث آسیب دیدگی و خروج از مدار شده بود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای استان خوزستان با اشاره به اینکه در حال حاضر شبکه انتقال و فوق توزیع برق استان به حالت طبیعی خود بازگشته و شرایط نرمال است، عنوان کرد: به دلیل قرارگیری تجهیزات برق در فضای باز، شرایط جوی بر روی عملکرد سیستم به ویژه سیتم حفاظتی تاثیر گذار است، به همین دلیل در شرایط نامساعد جوی در شب گذشته همچون تگرگ و وزش باد شدید و باران شاهد بروز قطعی برق بودیم.

وی اذعان داشت: با وصل شدن برق در شبکه توزیع و فوق توزیع در صورت وجود خاموشی مشکل در توزیع برق شهرها بوده، که همکاران ما نیز در این حوزه با تمام تلاش خود در حال رفع نقص ها هستند.

دشت‌بزرگ خاطرنشان کرد: شخص استاندار به صورت حضوری و مستمر در جریان قطعی های برق هستند و عملیات راهبری شبکه را مدیریت می کنند، همچنین معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی و مدیر کل توانیر کشور نیز به صورت مستمر پیگیر شرایط حوزه برق استان خوزستان هستند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *