رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بررسی وضعیت قاچاق کالا محور تفحص مجلس از مناطق آزاد

21:21 - 24 بهمن 1395
کد خبر: ۲۷۹۱۵۱
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: بررسی وضعیت واردات و صادرات از مناطق آزاد و وضعیت قاچاق کالا از محورهای تحقیق و تفحص مجلس از مناطق آزاد است.
به گزارش گروه سیاسی به نقل از خانه ملت؛ محمدرضا پورابراهیمی داورانی در خصوص تحقیق و تفحص مناطق آزاد اقتصادی گفت: موضوع تحقیق و تفحص از مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از حدود دوماه گذشته در دستور کار کمیسیون اقتصادی مجلس بوده است و در این رابطه ترکان دبیرشورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در یکی از نشست های کمیسیون حضور یافت و گزارشی ارائه داد.

نماینده مردم  کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نمایندگان متقاضی تحقیق و تفحص از مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اظهار داشتند از گزارشات دبیرشورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی قانع نشدند و با استناد ماده 214 آئین نامه داخلی مجلس موضوع در دستور کمیسیون قرار گرفت و این تحقیق و تفحص تصویب شد.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: گزارش کمیسیون اقتصادی مجلس درباره تحقیق و تفحص از مناطق آزاد و ویژه اقتصادی بزودی برای طرح به صحن علنی مجلس ارسال می شود.

پورابراهیمی داورانی درباره محورهای تحقیق و تفحص از مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: بررسی وضعیت واردات کالا تحت عناوین مختلف از مناطق آزاد و همچنین صادرات از این مناطق، وضعیت قاچاق کالا، جذب سرمایه گذاری، ایجاد اشتغال و واگذاری اراضی در مناطق آزاد از محورهای مهم این تحقیق و تفحص است.

بررسی نحوه عزل و نصب اعضای هیئت مدیره و مدیران مناطق آزاد محور تفحص

وی افزود:بررسی مقایسه بودجه مصوب و عملکرد مالی مناطق آزاد، بررسی نحوه عزل و نصب اعضای هیئت مدیره و مدیران مناطق آزاد و بررسی نحوه اعطای تخفیف در عوارض واردات کالا به مناطق آزاد از دیگر محورهای مهم مورد بررسی در این تحقیق و تفحص است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: در صورت مصوب شدن موضوع تحقیق و تفحص از مناطق آزاد در صحن علنی مجلس و بعد از تشکیل هیئت تحقیق و تفحص، ان شاء الله موضوع از ابتدای سال آینده مورد بررسی قرار خواهد گرفت.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *