رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

فرانسه به اجرای برجام متعهد خواهد بود

14:14 - 24 بهمن 1395
کد خبر: ۲۷۸۹۹۸
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
سفیر فرانسه در ایران گفت: تجارت میان فرانسه و ایران طی یکسال گذشته ۲۰۰ درصد افزایش پیدا کرده است.
به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، فرانسوا سنمو، در چهارمین همایش بین المللی خودرو، بیان کرد: صنعت خودرو موجب شده که همکاری ما با ایرانی ها در طول تحریم ها نیز ادامه داشته باشد.


وی ادامه داد: امیدواریم به زودی قرارداد ایدرو و رنو نیز در ادامه همکاری های خودرویی به امضا برسد.

سنمو با بیان اینکه دولت فرانسه به اجرای برجام متعهد خواهد بود، تصریح کرد: برجام یک توافقنامه برد-برد بود و ما به اجرای آن متعهد خواهیم بود.

همچنین سفیر فرانسه در رابطه با تحویل هواپیمای نو اظهار کرد: تاکنون یک دستگاه هواپیمای ایرباس به ایران تحویل داده شده و به زودی هواپیماهای جدیدی نیز ارسال خواهند شد.

وی با بیان اینکه دولت فرانسه به اجرای برجام متعهد است و به قول رئیس‌جمهوری ایران برجام یک توافقنامه برد-برد خاطرنشان کرد: ما کاملا با برجام موافق هستیم و این مسئولیت تمام طرف‌های برجام است که باعث موفقیت آن بشود.

سفیر فرانسه در ایران ادامه داد: اطمینان می‌دهم که شراکت‌های آینده بین ایران و فرانسه در حوزه‌هایی چون راه‌آهن، فرودگاه، هواپیما و انرژی، کشاورزی، بهداشت و درمان اتفاق خواهد افتاد.

وی افزود: این همکاری‌های برای دو کشور ایران و فرانسه به معنی اشتغالزایی و ثروت‌زایی برای دو طرف خواهد بود و باید هر روز نشان دهیم که برجام پایدار خواهد ماند و به نفع همه است.

سفیر فرانسه در ایران اظهار کرد: در حوزه پتروپارس و نفت و گاز توافقنامه‌ای با شرکت ملی نفت ایران امضا کرده‌ایم تا فاز ۱۱ پارس جنوبی را گسترش دهیم.

وی افزود: ایران‌خودرو و پژو و همچنین سایپا و سیتروئن نیز به طور کامل همکاری‌های سرمایه‌گذاری در ایران را آغاز کرده‌اند و امیدواریم که ایدرو و رنو نیز به زودی توافقنامه سرمایه‌گذاری مشترک را امضا کنند.

سنمو تصریح کرد: پژو، سیتروئن و رنو ریسک سرمایه‌گذاری در ایران را پذیرفته‌اند و فعالیت‌های خوبی در ایران خواهند داشت. این سرمایه‌گذاری‌ها باعث اشتغالزایی در ایران شده و باعث می‌شود لغو تحریم‌ها به نفع مردم ایران باشد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *