افزایش سه برابری جذب دانشجوی خارجی در دانشگاه صنعتی امیركبیر

17:50 - 23 بهمن 1395
کد خبر: ۲۷۸۶۱۷
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر از افزایش سه برابری آمار جذب دانشجویان خارجی در این دانشگاه طی دو سه سال اخیر خبر داد.
به گزارش گروه جامعه ، سید احمد معتمدی در مراسم آغاز به کار برج فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار داشت: هنوز نسبت به آمار دانشجویان خارجی دانشگاه های مطرح بین المللی، بسیار پایین تر هستیم و به طور كلی، این ضعف كلی همه دانشگاه های كشور است.

وی افزود: طبق رتبه بندی های بین المللی، امتیاز دانشگاه صنعتی امیركبیر در شاخص تولید مقاله و ارتباط با صنعت، بالای 50 درصد است اما در حوزه جذب دانشجوی خارجی، این امتیاز زیر 5 درصد است.

معتمدی ضمن مقایسه آمار متوسط تولید مقاله به ازای هر عضو هیات علمی در دانشگاه های برتر جهان گفت: این تعداد در دانشگاه هاروارد 6.6 مقاله، در دانشگاه "ام آی تی" MIT نیز 5.1 و در دانشگاه پلی تکنیک لوزان 6 مقاله به ازای هر عضو هیات علمی است و ما تقریبا نزدیک به همین رقم ها هستیم.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر به روند تصاعدی آمار تولید مقالات ISI توسط محققان این دانشگاه در سالهای گذشته اشاره کرد و گفت: آمار تولید مقالات ISI در دانشگاه امیرکبیر حدود یک هزار و 230 عنوان بود که این آمار در سال 2015 به یک هزار و 781 مقاله افزایش یافت.

معتمدی درباره برنامه راهبردی دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز بیان داشت: این برنامه از سال 1386 وجود داشت ولی از دو سه سال قبل عملیاتی شد که براساس اهداف تعیین شده در آن باید تا سال 1404 به جمع 100 دانشگاه برتر بین المللی بپیوندیم که این مهم را دور از دسترس نمی دانیم و به این سمت درحال حرکت هستیم.

وی یادآور شد: براساس آخرین رتبه بندی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ISC ، دانشگاه صنعتی امیرکبیر در میان دانشگاه های صنعتی کشور، رتبه اول را داراست و در رتبه بندی بین المللی لایدن نیز رتبه اول کشوری هستیم.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر، کمبود فضای فیزیکی را یکی از تنگناهای اصلی این دانشگاه خواند و گفت: در مقایسه با دیگر دانشگاه های مطرح کشور، کمترین مساحت را داریم و همین موضوع، مشکلات زیادی را سر راه توسعه فعالیت های ما در حوزه های مختلف آموزشی، پژوهشی، دانشجویی، رفاهی و فرهنگی دانشگاه قرار داده است.

وی بازنگری جدی در ساختار دانشگاه صنعتی امیركبیر را از جمله اقدامات انجام گرفته طی دو سه سال اخیر عنوان كرد و اظهار داشت: كار دانشگاه های برتر دنیا فقط تولید مقاله نیست بلكه نقش آفرینی در اقتصاد و ایجاد ثروت از دانش، یكی از رویكردهای جدی این مراكز است از همین رو، حركت به سمت دانشگاه نسل سوم و كارآفرین را به طور جدی در ساختار جدید خود دنبال می كنیم.

مراسم افتتاح از برج فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و سید حسین هاشمی استاندار تهران برگزار شد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *