وزير نيرو و مديران ارشد صنعت برق كشور به خوزستان رفتند

12:03 - 23 بهمن 1395
کد خبر: ۲۷۸۴۴۴
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
در پی بروز گرد و غبار و مه شدید که باعث قطعی آب و برق در برخی شهرستان‌های خوزستان شده است، وزیر نیرو و مدیران ارشد صنعت برق عازم این استان شدند.
وزير نيرو و مديران ارشد صنعت برق كشور به خوزستان رفتندبه گزارش گروه اقتصاد ، حمیدچیت چیان وزیر نیرو،هوشنگ فلاحتیان معاون وزیر در امور برق، آرش کردی مدیرعامل توانیر و تعدادی از معاونان و مدیران شرکت توانیر در حال حاضر به منظور نظارت مستقیم به این بحران، در خوزستان به سر می‌برند.

برپایه این گزارش، همچنین سید زمان حسینی معاون انتقال، مقیمی مدیرکل دفتر "مدیرکل دفتر نظارت برتوزیع و مهندس خیامی مدیرکل دفتر برنامه ریزی توزیع شرکت توانیر نیز در حال حاضر در خوزستان به سرمی برند.

برپایه این گزارش پیشتر دشت بزرگ، مدیرعامل برق منطقه‌ای خوزستان نیز با اشاره به اطلاع رسانی قبلی این شرکت، به پایگاه خبری توانیرگفته بود: امکان وقوع قطعی برق در اثر عملکرد سیستم‌های حفاظت هوشمند در شرایط نامتعارف آب و هوایی مانند گرد و خاک شدید با غلظت بسیار بالا همچون حادثه اخیر دور از تصور نیست.

به گفته مدیرعامل برق منطقه‌ای خوزستان در صورتی که سیستم‌های حفاظت هوشمند عملکرد صحیحی نداشته باشند، امكان گسترش خاموشی‌ها به سایر نقاط استان و حتی کشور، به دلیل به هم پیوسته بودن شبکه، وجود دارد که در صورت این بروز چنینی شرایطی، خسارت‌های فراوانی را به بار می‌آید.

دشت بزرگ تصریح کرد: باوجود طراحی و ساخت کلیه خطوط و پستهای انتقال و فوق توزیع شبکه برق استان برای کار در شرایط محیطی با بیشترین حد آلودگی و دما، امکان وقوع قطعی برق در اثر عملکرد سیستم‌های حفاظت هوشمند در شرایط نامتعارف آب و هوایی مانند گرد و خاک شدید با غلظت بسیار بالا همچون حادثه اخیر دور از تصور نیست.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *