ساماندهی بیش از 8 هزار پروژه در گلستان

0:05 - 22 بهمن 1395
کد خبر: ۲۷۷۸۳۰
دسته بندی: سیاست ، عمومی
استاندار گلستان گفت: 8 هزار و 303 پروژه در دولت تدبیر و امید با اعتباری بالغ بر 3 هزار و 500 میلیارد تومان در استان گلستان به سامان رسید که در این زمینه می‌توان صدا را در دفاع از دولت بلند کرد.
حسن صادقلوبه گزارش گروه سیاسی ، حسن صادقلو در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان گلستان که با حضور نوبخت معاون رئیس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: صفر نشان دادن عملکرد دولت تدبیر و امید از سوی برخی نمایندگان استان شاید باعث سوءاستفاده دیگران شود چراکه شرایط این دولت بخشی از میراث گذشته است با توجه به این وضعیت عملکرد استان ارزیابی مثبتی است.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال 1392 تاکنون 8 هزار و 303 پروژه در استان گلستان به سامان رسید که از این تعداد 595 پروژه کلنگ زنی و مابقی افتتاح شدند.

استاندار گلستان از رتبه ششم این استان در پرداخت رونق تولید خبر داد و افزود: 650 میلیارد تومان پرداختی داشتیم و 65 هزار شغل در استان در دولت تدبیر و امید ایجاد کردیم، افزایش مشارکت 34 درصدی به 39 درصد رسیده است.

صادقلو با اشاره به اینکه در تحلیل وعده های سفر رئیس جمهور به استان گلستان یکسری برداشت های اشتباه صورت گرفته است، ابراز کرد: 121 پروژه در استان باید تمام شود، از این تعداد دقیقا 120 پروژه را اجرایی کردیم قرار بود 631 میلیارد تومان پرداخت شود که 579 میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه 92 درصد تعهدات دولت به استان گلستان محقق شده است، افزود: دومین بخش سفر، تصمیمات است، 6 تصمیم را رئیس جمهور به مردم اعلام کردند که برخی از آنها شرایطی پیدا کرده که باید سریع تمام شود.

استاندار گلستان گفت: دولت در زمینه منطقه آزاد مأموریت خود را انجام داده است 110 هزار هکتار مصوب کردیم اما در چند مرحله از سوی کمیسیون مربوطه به نقشه ها دست زده شد و برای چندین بار نقشه ها را تعویض کردیم و این میزان به دلیل تغییرات به 30 هزار هکتار کاهش پیدا کرد.

صادقلو در خصوص آشوراده گفت: برای این جزیره نیز زمان‌سوزی و فرصت سوزی شده است که باید در کمیسیون ماده 2 تسریع شود و آغاز عملیات اجرایی پروژه انجام بگیرد.

وی با بیان اینکه در زمینه زهکشی نیز بخشی از تعهدات دولت انجام شده و بخشی هم نشده است، افزود: از محل تبصره 36 اعتباری برای زهکشی اخذ شد.

استاندار گلستان با اشاره به اینکه مسئله راه آهن نیز یک موضوع مانده ای است، ابراز کرد: این مهم نیز باید پشتیبانی شود تا کلنگ زنی آن آغاز شود.

صادقلو با اشاره به اینکه بیش از 696 میلیارد تومان با دستور رئیس جمهور مصوبه سفر نوبخت به استان را داشتیم، گفت: در سفر هیئت دولت هم تزریق اعتبارات خوبی صورت گرفت، بخش عمده ای از این اعتبارات برای تبصره ماده 36، حوادث و اوراق مشارکت است که ابلاغ تخصیص شد.

وی بیان کرد: دل نگرانی مخصوصا نسبت به برخی از کلیدواژه هایی که در قانون برای تبصره ماده 36 و بخش های نظارتی وجود دارد، که معاون رئیس جمهور اطمینان خاطر اجرای این تصمیم ها را دادند، 4.8 درصد از تخصیص اعتبارات ماده 36 را گرفتیم، در بخش اقتصاد مقاومتی رتبه پنجم را داریم در تسهیلات بانکی نیز در رتبه ششم هستیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *