اقدام علیه مدارس دینی فاقد مجوز در "پاکستان" افزایش یافت

12:26 - 22 بهمن 1395
کد خبر: ۲۷۷۲۴۱
نیروهای امنیتی پاکستان بعد از پلمب کردن یک مدرسه در منطقه چارسده از توابع ایالت خیبرپختونخواه اقدام علیه مدارس دینی فاقد مجوز را افزایش داده‌اند.
اقدام علیه مدارس دینی فاقد مجوز در به گزارش سرویس بین الملل  نیروهای امنیتی پاکستان بعد از پلمب کردن یک مدرسه در منطقه چارسده از توابع ایالت خیبرپختونخواه اقدام علیه مدارس دینی فاقد مجوز را افزایش داده‌اند.
 
به گزارش روزنامه امت، اعضای مدرسه القرآن و السنه بیش از 2 مرتبه مورد بازجویی قرار گرفتند و سرانجام این مدرسه تعطیل شد.
 
اقدام علیه مدارس دینی فاقد مجوز در راستای عمل به طرح ملی مبارزه با تروریسم انجام می‌شود و با اینکه برخی مدیران این مراکز اعلام کرده‌اند که ارتباطی با تروریست‌ها ندارند اما نیروهای امنیتی عملیات‌ها خود در این خصوص را افزایش داده‌اند.
 
وزارت ایالت خیبرپختونخواه بنا به درخواست ارتش مبنی بر اقدام علیه حامیان تروریست‌ها برای اقدام علیه مدارس دینی فاقد مجوز با نیروهای امنیتی همکاری می‌کند.
 
به تازگی مرحله تازه عملیات ضرب عضب با هدف اقدام علیه حامیان سیاسی و مالی تروریست‌ها آغاز شده است و بیشتر مدارس دینی که وابسته به احزاب سیاسی به ویژه حزب جمعیت علمای اسلام هستند هدف قرار می‌گیرند.
 
برخی مدارس دینی به علت تمام شدن مدت مجوز قانونی پلمب می‌شوند و برخی دیگر بر اساس مدارکی مبنی بر پشتیبانی سیاسی و مالی از شبه‌نظامیان حق ندارند به فعالیت خود ادامه دهند.
 
کارشناسان بر این باورند که ارتش از افراطیون احساس خطر می‌کند و سعی دارد با کنترل مدارس دینی آنها را مدیریت کند.
 
از طرفی این یک واقعیت است که در واقع برخی مدارس دینی حمایت سیاسی و مالی از گروه‌های تروریستی مانند سپاه‌ صحابه، لشکر‌ جهنگوی و طالبان را به عهده دارند.
 
مدیران برخی مدارس دینی از جمله «مولانا‌سمیع‌الحق» مدیر مدرسه جامعه حقانیه مخالف عملیات ارتش علیه طالبان بودند و از توان سیاسی خود برای مذاکره با شبه‌نظامیان و آغاز نشدن عملیات ضرب عضب استفاده کردند.
 
/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *