چرا نقشه ساختمان پلاسکو در اختیار سازمان آتش نشانی نبود؟

14:20 - 17 بهمن 1395
کد خبر: ۲۷۶۰۸۰
عضو شورای اسلامی شهر تهران با انتقاد از در دسترس نبودن نقشه ساختمان پلاسکو اظهارکرد: سازمان آتش نشانی باید اعلام کند که چرا نقشه ساختمان پلاسکو را در اختیار نداشته است
غیر تخصصی بودن مدیرعامل سازمان آتش نشانی توهین به آتش نشان ها است/ ادعایی نداریم که شهردار استعفا دهدبه گزارش خبرنگار گروه جامعه ، غلامرضا انصاری در سیصد و بیست و ششمین جلسه شورای شهر تهران گفت: اعتبارات مصوب سازمان آتش نشانی به این سازمان تخصیص نیافته است. 

وی افزود: کار گسترش ایستگاه های سازمان آتش نشانی انجام شده اما در رابطه با تجهیزات مورد نیاز آتش نشان ها اقدامی نشده است. 

عضو شورای اسلامی شهر تهران در رابطه با فرماندهی میدان در حادثه پلاسکو اظهارکرد: برای خروج آتش نشان ها از بحران 3 دقیقه هم کافی است چه طور اعلام می شود که 30 دقیقه قبل از فرو ریختن ساختمان اعلام شده که آتش نشان ها صحنه را ترک کنند. 

انصاری تاکید کرد: شهرداری تهران مکلف است از جان آتش نشان ها محافظت کند و باید مشخص شود که چرا جان 16 آتش نشان در صحنه حادثه گرفته و به جمع شهدای آتش نشان پیوستند. 

وی با غیر تخصصی خواندن مدیرعامل سازمان آتش نشانی، اظهارکرد: در میان 5 هزار پرسنل آتش نشانی آیا یک نفر نبود که به عنوان متخصص به عنوان مدیرعامل به کار گرفته شود. توهین به یک مجموعه تخصصی است که مدیر غیر تخصصی برای آن انتخاب شود. 

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: اگر بیسیم در دست آتش نشان ها بود و تشک نجات در زیر ساختمان قرار داده می شد، تعدادی از آتش نشان ها می توانستند جان خود را نجات دهند. 

انصاری با بیان اینکه " ادعایی نداریم که شهردار استعفا دهد" گفت: درخواست ما این است که شهردار از مردم عذرخواهی کند. 

وی با انتقاد از در دسترس نبودن نقشه ساختمان پلاسکو اظهارکرد: سازمان آتش نشانی باید اعلام کند که چرا نقشه ساختمان پلاسکو را در اختیار نداشته است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *